Ga naar inhoud

service lamp brand, wat nu?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit staat voor foutcode F08. F08 is probleem met verwarmings element. Verwijder achter paneel en meet het element door. Het element moet ongeveer 25 Ohm zijn. Tov de aarde moet dit oneindig zijn. Als deze waarden kloppen, volg dan de beide draden van het element naar de elektronica module en meet hier nogmaals de weerstands waarde. Het element word gecontroleerd tijdens het aanzetten van de machine.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Staat voor F06: probleem met de motor, tachospoel of koolborstels. Het meest voorkomende probleem is versleten koolborstels. Controleer de lengte hiervan. Indien minder dan 15 mm deze vervangen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed. Volgens mij zijn dit de http://www.onderdeelexpress.nl/Webwinkel/Wasmachine-onderdelen/Whirlpool-wasmachine-onderdelen/Whirlpool-Wasmachine-Koolborstel/4743-8996454250953-Koolborstel-In-Houder-5-x-12.5.html
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Is code F23: probleem met de nivoregelaar. Controleer de slang tussen de nivoregelaar en kuip op verstopping. Trek hiervoor de slang van de nivo regelaar er af en blaas hem door. Zet de slang terug en probeer opnieuw. De nivo regelaar (= ronde schijf met draden en een slangetje) zit vermoedlijk rechts boven in de machine.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Je noemt geen type, ik ga er vanuit dat het de zelfde machine betreft. Foutcode F12: Problemen met het verwarmings circuit. Controleer eerst het verwarmings element, moet ongeveer 24 Ohm zijn tussen de buitenste klemmen en oneindig tov aarde. Als dit klopt volg dan de draden terug naar de elektronica module. Controleer de module op losse contacten en verkleurde/gesmolten relais. (K1)
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik heb ook een F12 storing en ik heb de weerstand van het verwarmingselement gemeten. Dat is de normale 25 Ohm, dus ik ga er vanuit dat het verwarmingselement het nog doet. Ik kan helaas niet verder checken, want ik kan niet zien waar de draden van het verwarmingselement naartoe gaan. Ik heb op het elektronicapaneel gekeken, maar zie daar geen vreemde verkleuringen of gesmolten onderdelen. Zou iemand mij verder kunnen helpen. Ik zal een foto van het elektronicapaneel bijvoegen, dat kan wellicht helpen e.e.a. Uit te leggen. Bij voorbaat dank, Marcel [URL=http://imageshack.com/f/exbpD522j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/537/bpD522.jpg[/IMG][/URL]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Beste, Het lampje service van mijn whirlpool Luna 1200 AA 6kg brand steeds, Ik maakte reeds de filter schoon en dan draaide hij 1wasbeurt goed, Nu is het weer het oude liedje. Mijn was lijkt veel natter bij het einde en steeds als ik mijn was uit de wasmachine wil halen gaat dit niet, de deur gaat niet open lampje brand ook niet van deur open. Enkel de lampjes spoelen, afpompen/centrifugeren, start en service branden. Wie kan mij helpen heb het wasmachine nog maar een jaar overgekocht :( Er stond een nummer naast de filter nl. 18 GEN 08
Link naar reactie
F05: probleem met de temperatuur sensor. Deze zit vermoedelijk in het element geklemd. Ik weet alleen niet af je er van achteren bij kunt of niet. Verwijder het achter panneel. Zie je dan het element zitten? Dan zit de temperatuur sensor daar ook. Controleer de stekker verbinding hiervan als eerste. Meet hem ook gelijk door, moet bij 30 graden 9,8 KOhm zijn, bij 60 graden 3,2 KOhm.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Onze Whirlpool Texas 1400 heeft ook een storing. De lampjes wassen, spoelen, afpompen branden, en het rode service lampje knippert. Machine loopt een was wel goed door, maar slaat daarna op error. Stekker er een half uur uit laten helpt voor een tijdje, maar de melding blijf terug komen. Bedankt voor alle hulp!
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...