Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Type nummer graag. Openen kan via de handmatige ontgrendeling. Achter het klepje van de pomp zit een oogje waar je aan kunt trekken. Doe dit langzaam om te voorkomen dat het een natte boel word. Als je nog water ziet staan dan de machine eerst leeg laten lopen via het slangetje naast de pomp en als deze er niet zit dan eerst de afvoerslang in een afwasteilje of emmer leggen.
Link naar reactie
"het 1 ste lampje boven voorwas" Wat bedoel je hiermee? Links heb je 4 lampjes. Kort, Voorwas, Inweken en Extra water. Rechts heb je meerdere lampjes, de bovenste is Voorwassen. Als water toevoer brand heb je geen of onvoldoende water. Kraan wel geheel open, filtertje tussen kraan en slang schoon? Als de machine blijft afpompen heeft hij een lekkage geconstateerd of klopt de waterhoogte meting niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, Wij hebben een Miele W3375. Sinds kort krijgen wij telkens de foutmelding voor Watertoevoer. Ik heb al het zeefje gecontroleerd en deze is schoon. Kraantje staat ook volledig open en er zit ook genoeg druk op lijkt me. Het vreemde is ook als we de wasmachine uitzetten en terug aan hij dan bijna altijd door het programma gaat, foutmelding is telkens binnen de eerste 0-10 minuten. Daarnet eens een hydroplus (extra water) laten doen (nadat hij in fout sprong) en hij gaat er volledig door. Wat me wel opviel was dat toen de eerste keer de pomp aansprong (denk ik, ik ken niets van wasmachines, er geen water in de trommel kwam), daarna deed hij alles normaal. Iemand enig idee? mvg Wim
Link naar reactie
Ik heb een Miele W3245 en heb ook problemen met toevoer en afvoer. Zodra machine start beginnen binnen de 5 min de lichtjes te branden. Machine al gekanteld en er loopt water uit. Technieker gecontacteerd, die heeft alle darmen en toestanden schoongemaakt. Probleem blijft aanhouden. Nu beweert hij dat het komt door de druk van het water dat soms te hoog kan zijn.. Ik heb geen waterdrukregelaar. Zou dat kunnen? Maar dan zou het soms moeten werken en soms niet maar de lichtjes blijven branden. Ik ga Wim zijn advies eens proberen en de Hydro plus knop indrukken zodra hij in de fout gaat
Link naar reactie
Dag Harry Dank voor je reactie. Bij ons zit er geen aquastop bij de kraan, aanvoer rechtstreeks op de kraan (ik vermoed dat je met aquastop het volgende bedoelt: https://www.directrepair.be/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/598x548/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_59285.jpg , zoiets zit wel bij onze vaatwasser) Alvast bedankt! Wim
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...
Dankzij jullie tips doet m'n wasmachine het weer en kon ik de ongetwijfeld gepeperde factuurde factuur van een Miele servicemonteur voorkomen! Hier ook: rode, knipperende lampjes van de waterafvoer en watertoevoer. Als eerste het pluizenfilter links onderin schoongemaakt - dat bleek hard nodig. Helaas weigerde de wasmachine daarna nog steeds dienst. Stroom van de machine gehaald en het waterslot van de waterkraan afgeschroefd om te controlleren op verstopping, maar dat was het niet. Uiteindelijk de wasmachine gekanteld (de wasdroger staat er bovenop, geen ideale klus in je eentje) en jawel: de hele plens water die zich in de lekbak onder de machine verzameld had liep eruit. Tip voor de volgende keer: eerst een handdoek klaarleggen. Daarna nogmaals het pluizenfilter links onderin losgeschroefd en het water opgedept en het zeepbakje eruit gehaald - het laatste deed ik voor het eerst in tien jaar en was geen overbodige luxe. Uiteindelijk het waterslot weer op de kraan gedraaid en de waterslang van de wasmachine er opnieuw op aangeschroefd, het nu brandschone zeepbakje teruggeplaatst, de wasmachine terug op z'n plaats geduwd, de stekker in het stopcontact gedaan... en voilá, de wasmachine draait weer als een zonnetje. Top, superblij!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 8 maanden later...
Goedendag, onze wasmachine, een miele w3365, heeft een lekkage. Na de was blijkt er water in de lekbak te staan. Het water lijkt uit het pluizenfilter te komen (extra aandraaien van dit filter lost niks op). Kan het zijn dat dit filter niet meer goed afsluit? Wasmachine staat op zolder, waar het erg warm kan worden. Er gaan geen waarschuwingslampjes branden en de machine werkt het wasprogramma volledig af.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...