Ga naar inhoud

wasproblemen siemens xl 1252


Jolanda-Zoer

Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine wast sinds een paar weken niet helemaal zijn programma af. Hij eindigt dan 1 min voor het einde en blijft daar in draaien. Vervolgens spoelt en centrifugeerd hij niet meer. Ik kan dan het programma op stop draaien en vervolgens op spoelen maar dit hoort niet. Ook creeert hij zo een enorme hoeveelheid schuim terwijl er gewoon wasmiddel in gaat. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen? Het filter maak ik iedere keer schoon aan de voorkant.
Link naar reactie
De pomp zit rechts voor achter een klepje. Laat de machine leeg lopen door de afvoerslang in een afwasteiltje te hangen. Als er geen water meer uit komt trek dan het slangetje naast de pomp los, er loopt dan nog een beetje water uit. Draai dan de dop van de pomp los en maak het filter hiervan schoon. Voel met je vingers in de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis en voel of het schoepje in de pomp wel soepel kan draaien in beide richtingen. Dieper in de machine kun je alleen maar komen via de achterzijde door het panneel te verwijderen.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Word het water afgepompt? Zo ja kies dan eens voor centrifugeren. Wil hij niet centrifugeren controleer dan als eerste de koolborstels. Kantel de machine achterover tegen bv een muur. Verwijder de borstels en controleer de lengte hiervan. Doe dit bij voorkeur met 2 man zodat je de machine niet over je heen kunt trekken. Kun je er niet bij dan de achterzijde verwijderen. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...
Mijn XL 1252 ongeveer 8 jaar oud, maakt herrie bij het leegpompen. Ik heb de pomp gedemonteerd en het blijkt dat het achterdeel van de pompas, dus onder andere de permanente magneet, in het water draait, tezamen met veel vuilresten. Ik neem aan dat dit niet goed is en dat de afdichting achter de schoep stuk is? De pompas met schoep deksel en genoemde afdichting lijken een geheel te vormen. Is zoiets nieuw te koop of moet ik helaas overgaan tot de aanschaf van een compleet nieuwe pomp?
Link naar reactie
Mijn XL 1252 ongeveer 8 jaar oud, maakt herrie bij het leegpompen. Ik heb de pomp gedemonteerd en het blijkt dat het achterdeel van de pompas, dus onder andere de permanente magneet, in het water draait, tezamen met veel vuilresten. Ik neem aan dat dit niet goed is en dat de afdichting achter de schoep stuk is? De pompas met schoep deksel en genoemde afdichting lijken een geheel te vormen. Is zoiets nieuw te koop of moet ik helaas overgaan tot de aanschaf van een compleet nieuwe pomp?
Link naar reactie
Dat heb ik gedaan maar het blijft bij het draaien herrie maken en stokt nu en dan. Er kwam bij het schoonmaken roestwater vrij. Verder was de permanente magneet aangeroest, dus dat lijkt mij ook niet goed.Dus ik denk dat die magneet droog moet blijven en niet in het roestwater moet draaien!
Link naar reactie
De nieuwe pomp zit in de Siemens XL1252 en draait weer naar behoren en nagenoeg geluidloos! Verder heb ik het oude asje uit elkaar gehaald en er zit inderdaad een keerringetje om het asje onder de schoep en boven de permanente magneet. Er hoort dus geen water bij die permanente magneet te komen! Dat dacht ik al want de magneet was dus flink aangeroest.
Link naar reactie
Prima opgelost. Er zijn ook een aantal machines die een pomp hebben waarbij de magneet in het water draait en het water als het lager dient (net zoals bij kleine aquarium pompjes), probleem is dat dit niet altijd duidelijk is, vooral niet op afstand. Als je er een keerring er tussen hebt zitten hoort deze dus droog te blijven, ben ik met je eens.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...