Ga naar inhoud

Whirlpool Senseline 1200 -foutmelding FP


Rianne-8

Aanbevolen berichten

Kan er iemand mij helpen??? Ik heb een Whirlpool Senseline 1200 wasmachine type D235. Tijdens het wassen (ongeveer in het midden van het programma) komt er een foutmelding op de display \"FR\" en het lampje \"pomp schoonmaken, nettoyez filtre\' knippert. Volgens mijn gebruiksaanwijzing gaat het over een storing in de afvoer. Ik heb reeds de filter schoongemaakt (er zat inderdaad iets in) maar de foutmelding blijft. Bij de stappen uit het boekje staat dat ik moet controleren of de rotor van de pomp weer goed kan bewegen. Ik kan deze draaien maar niet heel vlot maar ik weet niet of dit als dan niet normaal is. Ik heb ook reeds het toestel gereset. Ik heb me laten vertellen dat ik dit moest doen door de knop op afpompen te zetten en dan 10 seconden de startknop ingedrukt houden. Maar ik weet dus niet of dit klopt. Ik heb ook de watertoevoer nagekeken en dit is ook goed. Iemand tips??
Link naar reactie
Volgens mij is de foutmelding niet FR maar FP. Staat inderdaad voor afvoer gerelateerd probleem. Als je de machine vol giet met water, bv tot onderzijde deur rand en je kiest dan voor afpompen gaat dit dan ook goed? Mogelijk zit er toch nog iets in de afvoer. Wat zat er nu in, alleen grijze prut of ook bv een muntje oid? De 2de oorzaak kan een foute indicatie zijn van de nivo regelaar, dit word meestal veroorzaakt door prut onder in de machine wat nu ook in het slangetje tussen de kuip en de nivo regelaar zit. Verwijder boven blad (stekker er uit) en zoek de nivo regelaar op (ronde schijf met draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er af en blaas deze slang door.
Link naar reactie
Beste, ik heb - denk ik - de nivo regelaar gevonden. Net onder de bedrading van de bediening van het wasmachine. Klopt dit? Er zit inderdaad een zwarte rubber slangetje aan. Ik krijg het er niet af. Mag ik een beetje wringen? Ik moet toch van boven af blazen. Ik vraag het maar vooraleer ik iets fout doe. Bedankt in ieder geval al voor de reactie!
Link naar reactie
Controleer de pomp nogmaals. Controleer met je vingers de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis en voel of het schoepje nu wel soepel kan draaien. Het kan zijn dat als je het schoepje draaid hij iets door springt, dit kan kloppen, afhankelijk van het model van de pomp. Als dit allemaal goed is controleer dan de slang tussen kuip en pomp, hier zit een Eco bal in, als deze blijft plakken/steken loopt het water niet snel genoeg weg. Tip: laat de machine eerst leeg lopen door de afvoerslang in een afwasteiltje te leggen.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...
Goedenavond, Ik heb al een tijdje een Whirlpool emotion 1400 in het bezit. Een half jaar geleden sloeg hij vast met foutcode FP, nadat ik het water eruit heb laten lopen (wat een rotwerk zonder afvoerslang!) functioneerde hij weer. Ik heb niets kunnen vinden waardoor de pomp vast had kunnen slaan. Na een paar wasjes zonder problemen gedraaid te hebben gaf hij dezelfde foutmelding, dus weer dezelfde handelingen uitgevoerd. Na een paar maanden geeft hij weer hetzelfde probleem, na (alweer) hem leeg te hebben laten lopen draait hij weer. Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan zal kunnen komen? Alvast bedankt voor de tips!
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...