Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Ga naar oplossing Opgelost door Bold007,

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een probleem met de Zanussi ZWG5141. de machine stopt in zijn programma, meestal in het wassen deel. hij springt echter niet in storing maar doet niets meer terwijl de klok doorloopt. ik kan ook geen foutcode uitlezen (tegelijk start en extra spoelen drukken?). ik heb het slangetje naar de waterniveaumeter voorheen doorgeblazen waarna hij weer tijdelijk werkte. Misschien belangrijk om te melden; er zit nog een storing in. op 1400 toeren flapt de aardlek eruit dus gebruikte ik hem op 900 toeren.
Link naar reactie
ik heb de motor en omgeving bekeken en ziet er goed uit, niets los of zo. Er zit aan de onderzijde van de trommelas een sensor (?) waar omheen zeer veel ijzerslijpsel. ik zie niet waar dit vandaan komt en ook niet of en hoe ik die sensor kan verwijderen om te kijken. zou dit het probleem kunnen veroorzaken? en zo ja; hoe kan ik dit verhelpen?
Link naar reactie
E52 is bijna altijd koolborstel gerelateerd, soms is het de tacho sensor (meet de snelheid van de motor) of koolborstelgruis/los contact op de elektronica print. Het doorblazen van de nivo regelaar slang heeft er voor gezorgt dat de water hoogte weer juist gemeten kan worden en de machine niet te veel of te weinig water krijgt. Metaal slijpsel bij de trommel als: daar heb je denk ik de echte boosdoender: ijzer op ijzer is meestal een lager probleem of het snaarwiel moet los zitten van de as. Lekt hij daar ook water? Dit kan voor een aardsluiting zorgen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste HarryO, koolborstels in orde, lagers in orde. eea schoongemaakt en de machine heeft een week prima gewerkt zonder bovenplaat. bovenplaat terug, machine op zijn plaats, droger er bovenop en de 1e was weer hetzelfde probleem. hij neemt volgens mij tijdens wassen onvoldoende water. foutmelding E52. zou het toch de vacuumniveau meter kunnen zijn?
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...