Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Ga naar oplossing Opgelost door Bold007,

Aanbevolen berichten

E66: Staat 1 pagina eerder beschreven.... E66: problemen met het niet of niet snel genoeg verwarmen. Controleer het verwarmings element. Moet tussen de 20 en 50 Ohm zijn tussen de buitenste klemmen en oneindig tov aarde. Als dit klopt controleer dan de draden tussen het element en de elektonica module en controleer de module zelf op losse contacten, gesmolten/verkleurde relais en koolborstel poeder.
Link naar reactie
Hallo, ik ben even gaan kijken, het is echt deze storing. De koolstof is nog lang genoeg, echt nog ruim. Wel ratelen deze lichtelijk als ik d etrommel handmatig draai via de snaar, ze raken dan net het anker heb ik het idee. Alle kabels gecheckt maar deze zitten vast.. Enig idee nog ? Kan de motor misschien verbrand zijn of iets ? Gr Brandon
Link naar reactie
De module is de elektronica print achter de bedienings knoppen. Op deze print komen vaak losse soldeer contacten voor door temperatuur wisseling en trilling. Verwijder de print en controleer de soldeer verbindingen. Een los contact herken je doordat een pennetje/draadje echt los zit of omdat er een heel klein circeltje om heen zit. Tevens trekt die print het zwarte koolborstel gruis aan, dit geleid en geeft de meest vreemde storingen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Harry, Ik ben de volgende met een probleem met de Zanussi ZWG 5145. In 1e instantie centrifugeerde en pompte de machine niet meer. Na schoonmaken bleef dit bestaan. De machine geeft bij controle het patroon 3 x rood + 5 x groen. NB : resetten van de machine leverde ook niks op. Graag bericht, met vr.groet, Piet Valkenburg
Link naar reactie
Lijkt op probleem met de nivo regelaar. Verwijder bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Is een busje met een rubber slangetje en een 3tal dunne draden en/of een ronde schijf met meerdere dikke draden. Trek het slangetje er af en blaas stevig in deze slang. Zet het weer terug en probeer de machine.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Zit er dan nog water in als hij wil gaan centrifugeren? E21 staat voor niet (snel) genoeg afgepompt. Meest voor de hand liggende is verstopt filter (heb je reeds gecontroleerd), vast zittende pomp of verstopping van de Eco-bal in de slang tussen kuip en pomp. Controleer of je het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen kunt draaien. Controleer ook of je hem wel hoort draaien als je alleen voor afpompen kiest. Controleer of de Eco-bal in de slang niet vast zit, hier kun je bij komen door de slang los te halen van de kuip. Blaas voor de zekerheid ook het slangetje van de nivo regelaar(s) door.
Link naar reactie
Ik had last van zwarte strepen op de was dus wil ik de machine schoonmaken. Ik heb de rubberen ring gereinigd,daarna wat chloor erin gespoten. Nu ben ik hoogstwaarschijnlijk te fanatiek geweest. Verder heb ik soda en azijn in het bakje gedaan en de machine leeg op 95 graden gedraaid. Tot 3 keer toe is de aardlek eruit gegaan. Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik het op? Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Probleem met de deur vergrendeling. Controleer de vergrendeling op smeltplek/verkleuring en gammele stekker verbinding. Je kunt er bij komen als je het bovenblad er af haalt, ga dan met je hand tussen kuip en front door. Als dit goed is conroleer dan de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...