Ga naar inhoud

Storing Zanussi ZWG 5145


Ga naar oplossing Opgelost door Bold007,

Aanbevolen berichten

E31: Probleem met de meting van de water hoogte. Verwijder bovenblad. Rechts boven zitten 1 of 2 nivo regelaars. De ene is een ronde bus met een aantal dunne draden en een rubber slangetje. Trek het slangetje hier van af en blaas het slangetje goed door. Zet het slangetje weer terug. De 2de nivo regelaar (indien aanwezig) is een ronde schijf met een paar dikkere draden en een rubber slangetje. Zefde verhaal. Probeer de machine en kijk wat hij doet.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
E66: problemen met het niet of niet snel genoeg verwarmen. Controleer het verwarmings element. Moet tussen de 20 en 50 Ohm zijn tussen de buitenste klemmen en oneindig tov aarde. Als dit klopt controleer dan de draden tussen het element en de elektonica module en controleer de module zelf op losse contacten, gesmolten/verkleurde relais en koolborstel poeder.
Link naar reactie
Dank voor de info! Ben nog weinig opgeschoten: weerstand van het element is 27,5 ohm. Ik zie geen vreemde dingen aan de print waar de draden heenlopen. Gisteren toen de machine ermee stopte was het water trouwens warm, maar hij draaide dus niet. Heb nog ff gecheckt de code blijft 6 x rood en 6 x groen... Waar moet ik beginnen? Gerard
Link naar reactie
Harry, probleem lijkt opgelost! Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar heb de printplaat gedemonteerd. In de hoek bij van de relais was een weerstand, condensator en diode zwart uitgeslagen. Dat heb ik weggepoetst. Verder niks. Toen ik de print had teruggeplaatst deed de machine het weer... Ben benieuwd of dat een blijvertje is!! Dank voor het meedenken. Gerard
Link naar reactie
@ ge meijer: Bonkt hij ook zonder wasgoed? Komt de trommel gelijdelijk op toeren of gaat hij in één keer naar het maximum? Verwijder bovenblad. Hangt hij nog goed in de veren? Het witte kunsstof, is dat de zelfde kleur als de wasverdelers in de trommel? Zo nee: is het wel kunststof is of het kalk achtig? Lost het op in heet water?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Goedendag, Mijn zanussi zwg5145 van 5 jaar oud stopte gisteren plots met centrifugeren. Filter schoongemaakt en hij leek het weer te doen. Twee wassen gedraaid en nu tijdens de derde was is hij tussentijds gestopt. Wasverzachter zit nog in het bakje. Geeft geen sjoeger meer op wasprogramma\\\'s, wel op afpompen, niet op centrifugeren. Als ik de start/pauze knop en extra spoelen knop teglelijk ingedrukt houd dan knippert hij 15x (!) rood en 2x groen. Wat zou er mis zijn?
Link naar reactie
Is foutcode EF2: Excessive detergent dosing (excessive foam during draining) Vertaald: er staat (veel) te veel zeep in de machine waardoor hij er mee stopt om te voorkomen dat hij over loopt. Mogelijk oorzaak: - afvoer pomp/filter verstopt of de pomp kan niet goed draaien. - Slangetje van de nivo regelaar zit verstopt. Verwijder het bovenblad. Je ziet nu 1 of 2 nivo regelaars zitten (ronde schijf of bus met een paar draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er van af en blaas het slangetje door. Zet slangetje terug en probeer opnieuw.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je geeft geen type nummer, ik ga dus even uit van de ZWG5145. Rechts voor zit het filter, achter de klep. Laat de machine geheel leeg lopen via het slangetje naast de dop en als hij geheel leeg is draai je de dop er voorzichtig uit. Maak het filter schoon, voel met je vingers in de beide gaten van het pomphuis en voel of het schoepje soepel in beide richtingen gedraaid kan worden. Indien schoon en soepel dan de dop weer terug zetten, slangetje afsluiten en de machine proberen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Hallo HarryO Ik merk dat jij er veel verstand van hebt. Ik heb een zanussi ZWG 5145. Gisteren stopt de wasmachine in een programma waarschijnlijk en het water was niet weg gepompt, deur kon wel open. Ik heb het water via het slangetje onderaan eruit gekregen en daarna de dop open gedraait en aan het wieletje gedraaid, ook meteen het filtertje schoongespoelt. Nu als ik de machine wil gebruiken, draai de knop op een soort was en druk op start/pauze blijft het start/pauze knopje knipperen maar de machine start niet. Wat te doen ? ik heb het volgende gelezen --------------------------------- - Druk tijdens het wassen de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd deze ingedrukt. Gaat het lampje van de Start/Pauze toets nu knipperen in een Geel/Rood of Rood/Groen patroon? Zo ja, welke kleuren en welk knipper patroon? ------------------ Ik zal dit deze dag nog proberen zodra ik thuis ben.. dan zal ik het hier vermelden. Hoe kan ik opzoeken welke foutcode het is door middel van het patroon? Gr. Brandon
Link naar reactie
E51 dus. Behoor je niet te kunnen krijgen bij deze machine. Zeker weten dat je goed geteld hebt? Indien niet goed geteld: wat is het dan? Indien wel goed geteld dan heb je een probleem met het motor circuit. - Controleer de lengte van de koolborstels, indin korter dan 15 mm deze vervangen. - Controleer de stekker verbinding aan de motor en volg de kabel naar de elektronica module. - Controleer de elektronica module op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...