Ga naar inhoud

Service menu Siemens wasmachine (f43)


Ron-13

Aanbevolen berichten

Onze wasmachine de Siemens WM16S74 is natuurlijk op 1e kerstdag defect gegaan. Gaf na de laatste was, F43 als foutcode aan (defect motor) het programma was wel helemaal klaar. Dus gisteren de machine los gehaald met hulp, en naar de motor gekeken en we hebben de koolborstels bekeken en die waren bijna op 8mm nog over, dus vandaag nieuwe borstels gehaald en alles netjes weer terug. Verder geen rare dingen kunnen ontdekken. Echter de machine blijft F43 geven. Siemens gebeld en natuurlijk met deze dagen zijn we pas 5 januari aan de beurt. Ook een andere monteur gebeld en die was het eigenlijk wel met mij eens dat de machine via het menu een reset moet krijgen ( een toetsen combinatie) of dit doen via het service menu. ( maar hoe dat wist hij ook niet.) Reden waarom ik dat denk is dat de machine het hele programma heeft afgewerkt en nu om verdere schade te voorkomen in een beveiliging staat. Echter weet iemand hoe ik in het service menu kan komen of de machine kan resetten. Ik heb redelijk gezocht maar niet gevonden. Graag een tip. ( Heel graag dus)
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik weet niet of je wat met een service en test manual van de http://elektrotanya.com/siemens_wm16s790ch_14.zip/download.html kunt doen. Weet je zeker dat de borstels soepel in de houders hunnen schuiven en het anker ook raken? Heb je niet per ongeluk de tacho spoel op de kop van de motor los getrokken? Controleer ook of de magneet hiervan wel vast zit op de motor as. Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor \"Get Manual\"
Link naar reactie
Machine doet het weer met telefonische hulp van de service dienst Siemens wat moet je doen: Machine uit Deur open Machine aan Deur dicht Machine uit Draaiknop op 6 uur zetten Optieknop pijltje naar beneden indrukken en ingedrukt houden Draaiknop naar 7 uur zetten ( 1 stand verder dus) Loslaten Draaiknop op machine uit. Draaiknop op programma en de reset was gedaan. Mocht een ander dit nodig hebben succes Ron
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Dit is een Bosch/Siemens kloon en betekend \"probleem met (aansturing) motor\" en is meestal een koolborstel probleem. Controleer eest de lengte hiervan. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Reset: Probeer dit eens. Sluit deur Draai de knop naar de 8ste positie (Centrifugeren) Wacht even totdat Start/Pauze gaat knipperen Druk de centrifuge toerental knop in en houd deze ingedrukt Wacht 2 seconden en draai dan de programma knop naar de 9de positie (Afpompen) Laat de centrifuge toerental knop los. Je krijgt nu de laatste foutmelding te zien en de machine word gereset. Draai de programma knop door naar de Uit stand.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Hallo. HarryO Bedankt voor de tip gevonden bij foutmelding F21 ,ik heb zelf een Siemens WM14S340 waarvan de koolborstels vervangen moesten worden ( zelf gedaan ) maar ook daarna code F43 aangaf. Siemens gebeld en moest een monteur komen voor het uitvoeren van een testprogramma ppppfff, jou tip toegepast en hij doet het weer. GAAF MAN BEDANKT
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
Heb een Bosch logixx 8 en kreeg een foutmelding F43. Vele malen een reset gedaan maar lukte niet hoe het vaak wordt vermeld. Probeer deze eens bij mij is het gelukt,:) Reset een F43 wasmachine Bosch logixx 8 Knop 1 slag naar rechts draaien, doordraaien naar 6 uur Linkerknopjes menu en wijzig (linkerkant display) tegelijk indrukken en doordraaien naar 7 uur 2 sec. vasthouden. Los laten en naar 12.00 uur draaien.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
S14-49 is geen type nummer. Graag alle nummers uit de deurrand vermelden. F43 en F21 (beide meestal koolborstel gerelateerd) resetten werkt aleen als de machine ook hersteld is. Heb je de koolborstels ook gecontroleerd/vervangen? F43 en F21 zijn voor diverse modellen als uitgelegd. Zoek in de zoekbalk naar F21 of F43 en kijk welke uitleg bij deze machine past.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...