Ga naar inhoud

aeg lavamat doet niks meer


Ron-14

Aanbevolen berichten

Ik denk niet dat het de schakelaar is. Verbind als test de pennen 4 en 5 van de schakelaar even door. Bij een fout in de deurvergrendeling krijg je een foutcode in de 4X serie. Als hij helemaal niets meer doet dan is het meest waarschijnlijke dat het net filter (de unit waar de 230V op binnen komt) of de hoofdschakelaar (= programma knop) defect is.
Link naar reactie
Ik heb de spanning achter het netfilter gemeten en die was 220 v. De schakelaar heb ik gereinigd, zou het moeten doen. De deurschakelaar heb ik uit elkaar liggen. Hierin zit een magneet vergrendeling en een veer contact dat word bediend door een zwart knopje dat weer door de slotplaat v.h. slotje word bediend. Dit knopje was ingezakt en daarom maakt het contact dus ook geen contact meer. Een plastic pennetje wat het koolstofschijfje onder dit contact op zijn plaats houd is weggesmolten. Dit zal ik eerst fixen en dan verder weer met schakelaar
Link naar reactie
Hartelijk dank Harry. Ik ga nu de klok doormeten en zien of er iets fout zit. Super dit testschema. Ik zie nu wat er mis kan zijn met de klok. Ben bang als dit klopt dat de printplaat kaduk is, zie er niks aan maar wie weet. Heb dan alles kunnen uitsluiten. Nogmaals dank groetjes Ron
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi Harry. Dit schema is geweldig. We hebben nu alles doorgemeten. Het blijkt dat de voeding op de printplaat stuk is. Ook zitten op enkele schakelaars vonk plekken. Ik zag dat ik aan onderdelen over de 300 euro kwijt ben, dus hebben we besloten om te kijken voor een nieuwe. Nogmaals dank Ron
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
Bij mij precies hetzelfde. Geeft geen spanning weer op de controlelampjes maar heeft wel 230 op de condensator. Bij navraag blijkt deze machine 76800 veel storingen te hebben.en de reparatie wel een duur uitvallen. Resultaat machine naar de schroot en net een nieuwe gekocht LG. voor mij nooit meer AEG
Link naar reactie
Bij mij precies hetzelfde. Geeft geen spanning weer op de controlelampjes maar heeft wel 230 op de condensator. Bij navraag blijkt deze machine 76800 veel storingen te hebben.en de reparatie wel een duur uitvallen. Resultaat machine naar de schroot en net een nieuwe gekocht LG. voor mij nooit meer AEG
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Brand er geen enkel lampje/staat er niets op het display? Als er wel iets brand sluit dan de deur en druk dan de toetsen Voorwas en Spoelstop/centrifuge snelheid samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon? Wat komt er dan op het display te staan?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ha, Onze AEG-Electrolux EWF-1630 heeft precies dezelfde symptomen als hierboven aangegeven met dit verschil dat onze deurvergrendeling het wel doet. Dus de wasmachine doet helemaal niets meer. Binnenin staat er wel spanning op de ingang van het netfilter. Heeft iemand een schema om dit verder na te meten?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...