Ga naar inhoud

Jetway 866-AS(E) kapot?


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik heb een probleem met mijn mobo (althans dat vermoed ik). Soms als ik in windows zit dan wil hij nog al wel eens opnieuw opstarten terwijl ik aan het browsen ben. Het kan geen spyware zijn want ik gebruik Hitman Pro 2, BugOff, en MS AntiSpyware Beta. Dit gebeurt niet bij een speciefieke bezigheid. De ene keer tijdens het browsen en de andere keer terwijl ik muziek luister. Maar wat me al een hele tijd eerder opgevallen is dat hij bij het opstarten wat 3 klikjes of iets dergelijks maakt. Verder blijft hij wel eens tijdens het opstarten bij Verifying DMA Pool Data hangen. En dan moet ik hem weer resetten. Verder gebeurt het ook wel eens dat ik de pc aanzet en dat hij dan helemaal niks doet. Dan hoor je 'm wel draaien alles lijkt te werken maar hij start dan niet op. Op mijn monitor brand dan een geel lichtje. Ook hoor je dan ook geen piepje wat je normaal tijdens de post wel hoort. Soms krijg ik tijdens het opstarten ook een blauw scherm tijdens het opstarten (zo'n error scherm) waarbij hij een dumpfile wilt gaan maken. Maar hij reboot dan meteen? Het gaat om een Jetway 866-AS(E) mobo. Alvast bedankt voor de reacties,
Link naar reactie
denk eerder dat het een geheugen probleem is. test je geheugen eens op fouten. dit kan met bijvoorbeeld[url=http://www.memtest86.com/] Memtest[/url] http://www.memtest.org/ is ook zoiets kun je ook ff proberen. :wink: zo'n test duurt meestal wel een aantal uur, dus je moet er wel ff wat tijd voor maken. :wink:
Link naar reactie
Zet eerst het automatisch opstarten eens uit. Ga naar het Config. Scherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart -en herstelinstellingen en dan het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitzetten. Verder kan je bij memtest na een uur of 3 wel een conclusie trekken, als je naar een paar minuten al fouten krijgt hoef je natuurlijk niet door te gaan... :wink:
Link naar reactie
Mijn RAM is gelukkig perfect in orde. En nee het is geen tikje wat afkomstig is van mijn HD. Ik kom nog niet eens in Windows (wel via de veilige modus waar ik nu in zit ) Maar normaal opstarten doet 'ie niet. Voordat hij een geheugendump gaat maken reboot hij gewoon bij die error scherm die ik tijdens het opstarten krijg. Soms start hij wel gewoon op. En dan werkt alles ook. Niet 100% maar toch.
Link naar reactie
Op mijn mobo zie ik ook een paar tonnetjes die een beetje bol staan. Drie stuks ongeveer. Kan dat ook de reden zijn dat hij niet in windows wilt komen? Eerst haalde ik de stroom er van af na een tijdje wachten deed hij het normaal. Maar nu helpt dat ook niet meer. :( Wat moet ik hiermee? Mobo weggooien? Of kan hij op een of ander manier gerepareerd worden?
Link naar reactie
Zelf hier vandaag ook weer een pc binnen gekregen met vergelijkbare problemen. Ik wilde net posten dat het de condensatoren konden zijn, maar daar zijn jullie nu al achter :wink: Je kan als je handig bent zelf weer nieuwe er op solderen, alleen ben ik tot de conclusie gekomen dat het vrijwel onmogelijk is de goede waarden te vinden. Het zijn volgens mij altijd 1500uF condensatoren. Die zijn echt nergens meer te vinden. Dus ik denk dat je beter naar een nieuw moederbord kunt gaan kijken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...