Ga naar inhoud

MSI K7t Turbo2 mo-bo : geen beeld meer na insteken NIC.


Aanbevolen berichten

Help ! Ik heb een behoorlijk probleem. Ik zou vandaag ADSL aansluiten bij een kennis. Na het insteken van een Ethernet kaart + het verwijderen van veel stof m.b.v. een stofzuiger, geeft de PC geen beeld meer. De ventilator + HD draaien wel. Aan de AGP videokaart ligt het niet, in een andere PC dan doet hij het gewoon. Het netsnoer was tijdens de werkzaamheden verwijderd, alleen is wel een boutje van de koelventilator op het MOBO gevallen (stroom was eraf). Zou dat toch de oorzaak kunnen zijn door b.v. resterende spanning in de elco'S? Zou het eventueel ook nog de CPU of memory kunnen zijn? Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag omdat het niet mijn eigen PC is. :oops: :cry: Wie kan mij adviseren?? Al vast bedankt!
Link naar reactie
MSI K7T serie (MS6330 dacht ik): die heeft het lang uitgehouden. Als je de PC aanzet (zijpaneel eraf), dan moet je kijken op het mobo naar de LED (lampjes) Welke kleuren geven ze aan ? 4x rood is 99 percent dat je mobo dood is. Kijk ook naar de condensatoren (zijn er roetplekjes of zo te zien). Mobo dood. Ik hopp het niet, maar als het zo is kan je er niets aan doen hoor. Deze serie overlijdt plotseling. Bij mijn zoontje was dat tijdens een reboot. Bij een zwager was dat tijdens het werken met Word. ALs je de zoekfunctie gebruikt zal je meerdere topics op dit forum hierover vinden //aplipapa : NIC is Network Interfce Card, gewoon je netwerkkaart
Link naar reactie
Iedereen reuze bedankt voor het meedenken! :D De oplossing was echter een [b:2868517ee9]BIOS reset[/b:2868517ee9] :-? Vermoedelijk is door het stofzuigen statische electriciteit ontstaan :roll: Dit is een pak van mijn hart :P Er zitten overigens geen diagnostische LED's op het Mobo en piepjes gaf hij ook niet, zelf niet na het verwijderen van de memory.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...