Ga naar inhoud

Asus A8N zonder sli ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Misschien een wat vreemde vraag, maar weet iemand misschien ook of Asus op korte termijn met een dergelijk bord op de markt komt ? Een Nforce4 bord zonder SLI ? Ze hebben momenteel alleen de A8N-SLI, maar ik zit niet op SLI te wachten, daarvoor heb ik liever een extra pci slot o.i.d. of een iets goedkoper bord. P&B
Link naar reactie
[quote:513e8677f8="Obi-wan-kenobi"]Als je horizon breder is dan nForce4, zou je dus ook kunnen gaan voor de K8V-E Deluxe met VIA K8T890 chipset. Heeft ook prima S-ATA ondersteuning als het je daar om gaat: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=376&modelmenu=1[/quote:513e8677f8] Ik heb alleen begrepen dat deze nauwelijks te oc'en zijn. Ik heb zelf ook een K8V-E Deluxe staan dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Link naar reactie
[quote:2cb4f57205="Red Dragon"]Of een horizon die breder is dan Asus: Gigabyte, MSI en DFI hebben ook erg fraaie, goede en leuk geprijste nForce 4 borden. Ik heb geen idee of Asus een A8N zonder SLI gaat aanbieden, stuur ze een E-mail met je vraag.[/quote:2cb4f57205] Hmmm, als ik het juiste email adres kon vinden :-(. Ze hebben alleen maar van die formulieren welke je mag invullen... P&B <edit> Hmmm, volgens mij heb ik er één gevonden... </edit>
Link naar reactie
Ja, Gygabyte, Dfi, Msi...zo zijn er nog wel enkele merken die zeker interessant zijn indien asus niet met een goed alternatief komt. Echter indien mogelijk geef ik toch de voorkeur aan een asus moederbord, daarmee heb ik al jaren goede ervaringen en dat kan ik van die overige 3 niet zeggen. Misschien dat het nu wel veel beter gesteld is hoor, maar de 'overclockbaarheid' en 'prestaties' zijn vaak toch maar relatief en de tests vertellen vaak maar weinig over de betrouwbaarheid en de continuiteit van het product en / of de fabrikant. Ik zal die andere borden zeker overwegen, maar mijn voorkeur ligt dus duidelijk bij de fabrikant die mij tot dus toe zoveel computerplezier heeft verschaft. P&B
Link naar reactie
[quote:b103a7a1ce="Pinky & The Brain"]Ze hebben momenteel alleen de A8N-SLI, maar ik zit niet op SLI te wachten, daarvoor heb ik liever een extra pci slot o.i.d. of een iets goedkoper bord.[/quote:b103a7a1ce]Dat je geen SLI gebruikt betekent toch niet dat je dat PCI-e slot niet kan gebruiken? Volgens mij functioneert het dan als volwaardig 2e x16 PCI-e, dus nutteloos lijkt het me niet. Daarnaast heeft dat bord nog 3 PCI slots, dus dat is meestal wel voldoende. Qua prijs snap ik het overigens wel, maar ik ga zelf toch ook maar voor de A8N-SLI, simpelweg vanwege alle positieve geluiden over Asus. En wie ben ik dan om tegen al die ervaringen in te gaan? Andere mobo's test ik wel in de toekomst, als ik zelf ook ervarener ben en wellicht zelf ga oc-en. - Bas
Link naar reactie
[quote:d791cf359b="BasHamar"]Dat je geen SLI gebruikt betekent toch niet dat je dat PCI-e slot niet kan gebruiken? Volgens mij functioneert het dan als volwaardig 2e x16 PCI-e, dus nutteloos lijkt het me niet. [/quote:d791cf359b] Dat is dus niet het geval, SLI artikel in de Computer!Totaal van Februari niet gelezen?? de nForce 4 chipset beschikt over 20 PCI-Express banen, hierdoor is het niet mogelijk om 2x 16 PCI-Express banen aan te sturen. In SLI modus heb je 2x 8 banen per PCI-Express slot, als je geen SLI draait en je systeem op singel cards modus hebt draaien heb je een PCI-Express 16x slot met 16 banen en de andere is uitgeschakeld en daardoor nutteloos geworden.
Link naar reactie
[quote:8290fb7500="BasHamar"][quote:8290fb7500="Pinky & The Brain"]Ze hebben momenteel alleen de A8N-SLI, maar ik zit niet op SLI te wachten, daarvoor heb ik liever een extra pci slot o.i.d. of een iets goedkoper bord.[/quote:8290fb7500]Dat je geen SLI gebruikt betekent toch niet dat je dat PCI-e slot niet kan gebruiken? Volgens mij functioneert het dan als volwaardig 2e x16 PCI-e, dus nutteloos lijkt het me niet. Daarnaast heeft dat bord nog 3 PCI slots, dus dat is meestal wel voldoende. Qua prijs snap ik het overigens wel, maar ik ga zelf toch ook maar voor de A8N-SLI, simpelweg vanwege alle positieve geluiden over Asus. En wie ben ik dan om tegen al die ervaringen in te gaan? Andere mobo's test ik wel in de toekomst, als ik zelf ook ervarener ben en wellicht zelf ga oc-en. - Bas[/quote:8290fb7500] Ha, de php-expert :-) kiest dus ook voor asus. De reden dat ik liever geen SLI bord wens is dat het volgens mij de ruimte inneemt voor andere voorzieningen. Zo heb ik begrepen dat je het 2e PCI-E slot alleen kunt gebruiken voor een videokaart. Indien je het ook voor andere kaarten zou kunnen gebruiken, dan heb je nog wel dat de snelheid omlaag gaat van 16x naar 2 maal 8x. Dat 3 gewone pci-sloten voldoende is in de meeste gevallen kan best zijn, maar als je er een goede geluidskaart en netwerkkaart bijprikt...dan heb je er dus nog slechts 1 over. Dan heb ik het nog niet eens over het wegvallen van pci-sloten, omdat er simpelweg geen ruimte is door een grote pci-kaart wat in een ander slot is gestoken en veel ruimte inneemt. Zo had je met AGP vaak een pci-slot wat weg viel omdat de agp-videokaart ondersteboven werd gemonteerd en daardoor een blind-plaatje van het bovenste pci-slot in beslag nam. Al zal dat met PCI-E wel niet meer zo zijn...toch ? Het is wel een interressant bord i.i.g. P&B
Link naar reactie
Mja, als je 35 euro meer wilt betalen omdat je je meer happy voelt bij een Asus, moet je het vooral doen. 8) Bij mij hebben in het verleden 2 Asus bordjes het begeven. Heb er nu wel weer eentje, omdat ik meer naar de functionaliteit kijk dan dat ik me laat leiden door sentiment (vandaar ook een Asrock in m'n andere PC, reputatie van nix, maar as stable as Rock :P).
Link naar reactie
[quote:f7aa65a081="Obi-wan-kenobi"]Mja, als je 35 euro meer wilt betalen omdat je je meer happy voelt bij een Asus, moet je het vooral doen. 8) Bij mij hebben in het verleden 2 Asus bordjes het begeven. Heb er nu wel weer eentje, omdat ik meer naar de functionaliteit kijk dan dat ik me laat leiden door sentiment (vandaar ook een Asrock in m'n andere PC, reputatie van nix, maar as stable as Rock :P).[/quote:f7aa65a081] Kan wel zijn, maar een vergelijkbare msi is nog altijd duurder (!) De functionaliteit zit bij asus meestal wel goed en ik zeg ook niet dat andere merken minder functunaliteit bieden of zo...voor overclokkers kunnen goedkopere borden met handige overclok functies of goede prestaties heel aantrekkelijk zijn. Dat zijn vaak ook mensen die regelmatig updaten en dan vaak ook gelijk het moederbord weer vervangen. Ik vindt naast de functionaliteit ook de kwaliteit en duurzaamheid heel erg belangrijk. Zo is de comonentkeus op die asusborden meestal er goed en wordt er niet bezuinigd op belangrijke onderdelen. De ondersteuning is ook goed, bejaarde borden worden nog steeds ondersteund met biosupdates etc. P&B
Link naar reactie
[quote:3683eee46b="Red Dragon"]SLI artikel in de Computer!Totaal van Februari niet gelezen??[/quote:3683eee46b]Helaas, dat exemplaar ligt bij mijn ouders en ben al een tijdje niet meer thuis geweest. Ga het toch maar eens lezen, want ik heb toch het gevoel dat ik de klepel nog niet gevonden heb... Overigens [url=http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A8N-SLI&langs=01]suggereert[/url] de site bij de specificaties dat het 2e slot in Single-VGA-modus gewoon beschikbaar is, zij het x1. Of zeg ik nou weer iets doms? - Bas
Link naar reactie
[quote:3b05620261="BasHamar"][quote:3b05620261="Red Dragon"]SLI artikel in de Computer!Totaal van Februari niet gelezen??[/quote:3b05620261]Helaas, dat exemplaar ligt bij mijn ouders en ben al een tijdje niet meer thuis geweest. Ga het toch maar eens lezen, want ik heb toch het gevoel dat ik de klepel nog niet gevonden heb... Overigens [url=http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A8N-SLI&langs=01]suggereert[/url] de site bij de specificaties dat het 2e slot in Single-VGA-modus gewoon beschikbaar is, zij het x1. Of zeg ik nou weer iets doms? - Bas[/quote:3b05620261] Hmm, idd....het staat er wel leep, maar nu je het zegt....zoals het hier staat zou je toch verwachten dat je beide sloten kunt gebruiken in de 16x 1x configuratie....en dat zou dan ook weer stroken met wat Red Dragon zei over de chipset. [quote:3b05620261] Expansionslots : - 2 x PCI Express x16 slot *SLI mode : x8 , x8 [b:3b05620261]*Default(Single VGA) mode : x16, x1[/b:3b05620261] - 2 x PCI Express x1 - 3 x PCI [/quote:3b05620261] Hmmm, wordt het toch weer interessant :-) Al viel me nu voor het eerst op in het plaatje dat je dus wel het bovenste pci-slot verliest indien je het 2e PCI-E slot gebruikt voor een kaart van een soortgelijk formaat als de daar afgebeelde 2e videokaart ! Dan blijven er dus slecht nog maar 2 reguliere pci-sloten over... P&B[/quote]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...