Ga naar inhoud

Zalman Reserator SLI koelen ?


Aanbevolen berichten

Beste CT lezers, Het volgende. Ben zeker een maand aan het dimdamme. Was verplan gewoon een Socket 754 bord te nemen met een AMD 3700+. Na denken toch weer wat anders. Nu ben ik er uit, eindelijk. Het systeem kom er zo uit te zien. Thermaltake Armor Super tower black MSI K8N Diamond SLI AMD 64 3500 Winchester 2x 512 Twinmos speed premium 2x Samsung Sata schijven van 120Gb PSU AC-Ryan cable free PSU 550W 2x XFX 6800GT PCI-E Oke, leuk allemaal maar nu de vraag. Wil graag een Zalman Reserator of een Thermaltake Rocket in mijn systeem. Thermaltake rocket is het zelfde als de Zalman, maar is nieuw en is goedkoper en leukere voor modding € 165.00. omdat ik het systeem wil voorzien van 2 6800GT's is mijn de vraag, kan het kwaad om op die GT's te voorzien met waterkoeling. Ik weet dat Zalman stuff leverd voor 1 GPU, maar zal het kwaad doen om er een 2de waterblock tussen te doen. Zou perfect wezen dat ik alle 2 6800GT's kan voorzien van waterkoeling. Graag comments, Alvast bedankt Russia_online Land van rus
Link naar reactie
Ik heb hier zelf ook over zitten te denken, alleen dan met twee 6800 Ultra's die ik hier al heb liggen. Ik heb zelf ook een MSI K8N Diamond, ik denk dat het wel past. Alleen moet je dan de CPU op een andere manier koelen, dus het cpu blok van de resonator afhalen, twee VGA blokken erbij kopen en deze er tussen plaatsen.
Link naar reactie
Waarom zou die te slap wezen? hij kan ook 1x CPU en 1x VGA doen, dan moet hij ook 2x VGA kunnen doen lijkt mij. Diverse websites zijn erg te spreken over het koel resultaat van de ressonator. Ik heb zelf nu een waterkoeling van 450 euro in mijn pc zitten, lekker volle pc en nergens meer ruimte voor, echt Kl#$te vind ik dat. Zalman ressonator staat lekker naast je pc, mooi makkelijk. (ok ok, ik geef direct toe dat mijn set die ik nu gebruik beter is) PS> Athlon 64 3500+ is te langzaam voor 2x 6800GT, of je moet hem overklokken tot 2700MHZ+ of neem minimaal een 4000+.
Link naar reactie
Ik bedoel het in de zin van, dat als je toch watercooling gaat installeren, je de CPU natuurlijk ook meeneemt ;) 3800+ is denk ik toch wel het minimum, of je moet er even genoegen mee nemen dat je niet de volle potentie benut, en dat je dan bijvoorbeeld over een aantal maand een snellere CPU koopt om het ten volle te benutten :)
Link naar reactie
Ik heb 2x 6800GT getest met een 4000+ en was van mening dat zelfs met die CPU de volledige potentie van SLI met deze kaarten niet werd benut. Ik ben nu aan het testen met 2x 6800 Ultra en een 3500+ Newcastle en merk nu helemaal dat dat niet snel genoeg is. Eigenlijk zou je voor 2x 6800GT/Ultra een FX-55 moeten hebben 8) Wat de Zalman Ressonator betreft, 2x VGA + CPU (en dan helemaal als die CPU moet worden overgeklokt) lijkt mij inderdaad aan de zwakke kant
Link naar reactie
[quote:a2cb021d2e="Red Dragon"]...ressonator...[/quote:a2cb021d2e] Heb je er slechte ervaring mee dat je em zo noemt? ;) Ik weet niet hoe het bij het gemiddelde gpu waterkoelblok werkt, maar die bij de reserator stroomt het water gewoon rechtdoor. Dit zal dus amper invloed hebben op de sterkte van de waterstroom.
Link naar reactie
[quote:6c9d6c1418="Russia_Online"] Thermaltake Armor Super tower black MSI K8N Diamond SLI AMD 64 3500 Winchester 2x 512 Twinmos speed premium 2x Samsung Sata schijven van 120Gb PSU AC-Ryan cable free PSU 550W 2x XFX 6800GT PCI-E [/quote:6c9d6c1418] En natuurlijk heb ik commentaar... Speed Premium is erg leuk spul, mits je er volts doorheen kan geven, die MSI plank is de goedkoopste plank niet maar geeft geen hoge volts, dus waarom niet de DFI SLI plank? Dan over de SLI config, 2x 6800GT Waarom niet gewoon 1 keer 6800 Ultra? -Bij alle high end games nu puike performance -een stuk goedkoper (zoveel duurder dan 1 GT is een ultra niet) -je kan altijd nog 1 erbij zetten -die cpu heeft het al aardig moeilijk met die 2x GT dus de volle potentie trek je er toch niet uit, dus kan je ipv dat geld voor de extra gt beter in een betere cpu stoppen ;) -SLI is leuk maar vooral om een beetje mee te klooien, het is al lang niet meer zo'n wondermiddel als in het begin werd geshowed. (RD zei dat pas nog ;)) Als ik trouwens bij de review op anandtech kijk: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2284&p=18 is die AMD64 4000 daar niet gewoon de bottleneck voor die 2x Ultra's? Aangezien de performance op par lijkt met de GT's vaak. Ik ben benieuwd wat zo'n reserator nou aan koelvermogen heeft. Een stevige config in de zomer wil ik niet meemaken denk ik :) Voorbeeldje: http://www.hardcoreware.net/reviews/review-232-5.htm
Link naar reactie
[quote:1457ef49a9="Vandread"] -SLI is leuk maar vooral om een beetje mee te klooien, het is al lang niet meer zo'n wondermiddel als in het begin werd geshowed. (RD zei dat pas nog ;))[/quote:1457ef49a9] Klopt helemaal, loop hier thuis tegen het en na het andere vage probleem met 2x 6800 Ultra, had vandaag nog onverklaarbare vastlopers in Far Cry en Need for speed Undergroud 2. Het is leuk speelgoed dat SLI maar persoonlijk game ik liever op de X850XT die ik ook heb. [quote:1457ef49a9] Als ik trouwens bij de review op anandtech kijk: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2284&p=18 is die AMD64 4000 daar niet gewoon de bottleneck voor die 2x Ultra's? Aangezien de performance op par lijkt met de GT's vaak. [/quote:1457ef49a9] Yups, 4000+ is dan nog een bottleneck, eigenlijk is SLI gemaakt voor CPU's die nog niet bestaan ;) :) @Ruudfeen Ik heb geen ervaring met de Zalman waterkoeling, dit is gewoon een erg foute typo die er bij mij is ingeslopen. :oops:
Link naar reactie
Dus beter geen SLI nemen. Verhalen verschillen her en der. Sommige prijzen SLI in als het nieuwe geschenk uit de hemel. Het gaat mijn gewoon om, dat het grafisch puik in order is voor games. Niet dat ik een enkel PCI-E bordje neemt en een jaar later alles is gebazeerd op SLI techniek. Het systeem dient niet alleen als game pc maar ook voor webdesign. [b:602c7b028c]Red Dragon gaf al iets aan waar ik ook mee zit.[/b:602c7b028c] (Ik heb zelf nu een waterkoeling van 450 euro in mijn pc zitten, lekker volle pc en nergens meer ruimte voor, echt Kl#$te vind ik dat. Zalman ressonator staat lekker naast je pc, mooi makkelijk. (ok ok, ik geef direct toe dat mijn set die ik nu gebruik beter is) Heb in mijn Antec AMG een Asetek KT12A-L30 Waterchill in zitten 490 euro toen. Tijdens inbouw lekkage en idd veel ruimte kwijt. Heb bij mijn broer eergisteren de Zalman geinstalleerd op een Pentium 4 550. Wat een hemelse aansluiting en meteen alles water dicht. Ik denk dat ik beter voor aan X850XT PE kan gaan en een MSI bord zonder SLI support.
Link naar reactie
Asetek koppelingen.... :roll: daar begin je ook over een discutabel produkt (je moet het echt goed uitvoeren anders kan je probs krijgen dus) Bij gewone koppelingen zijn de minste problemen, lekker 1/2 inch tygon met dikke wanden en 1/2 inch koppelingen met losse schroef slangklemmen ;) Ik snap al die snelkoppelingen niet daarom heb ik ook geen snelkoppelingen. Wat is de moeite nu van een slangklem? Is een grotere kast trouwens geen optie? ;) mooi lian-li ofzo Waarom weer MSI? Met die DFI kan je tenminste dat geheugen op 2-2-2 500ddr draaien... zie bv dit topic: http://forum.tweakzone.nl/topic/43135 bij: Waarop letten bij aankoop Twinmos-geheugen?
Link naar reactie
Oke hoe de Zalman werkt weet ik. Ik denk persoonlijk wel dat Zalman Reserator 2 GPU's kunnen koelen. Bij de Zalman die ik geinstalleerd heb, is er een beschrijving te zien om ook een HD te koelen met de Reserator. Dus die Reserator kan meer dan we denken. Ik moet toch tot midden Maart wachten op de nieuwe Thermaltake Armor Super Tower. Alvast gereserveerd [url]http://www.thermaltake.com/xasercase/armor/va8000bws/va8000bws.htm[/url] Dan heb ik ook de nieuwe Thermaltake Rocket in mijn handen om te bekijken. [url]http://www.thermaltake.com/watercooling/cl-w0011rocket/cl-w0011.htm[/url] De rocket is ook leuker voor mijn kast, kwa modding. Toch overweeg ik sterk om geen SLI bord te nemen, of wel ? Vandread schreef : Is een grotere kast trouwens geen optie? mooi lian-li ofzo Ik weet niet of je de Armor heb bekeken, maar vind deze kast Big genoeg :D DE Armor en Kandalf cases zijn de opvolger van de Xaser 3 caes (Wingo en Damier)
Link naar reactie
Ik zou inderdaad de pc ook aanpassen, gewoon voor die X850XT (of evt. PE) gaan zoals je zegt. Met SLI heb je maar voordeel bij bepaalde spellen en als het niet werkt zou je met een 6800GT zitten (wat zeker geen slechte kaart is, maar waarom heb je er 2 in je pc :wink: ) Verder ben ik ook beniewd bij welke CPU snelheid 2x6800Ultra geen bottleneck zou zijn. Denk dat deze FX nog een flinke bottleneck is op 3.1Ghz... :-?
Link naar reactie
Wat SLI betreft en de CPU, ik ben nu exact de zelfde tests aan het doen als ik gedaan heb voor het SLI artikel wat je kan lezen in de Computer!Totaal van Februari. Ik haal nu met 2x 6800 Ultra en een 3500+ lagere resulaten in Doom III, Far Cry en HL2 dan met 2x 6800GT en een 4000+. Hiermee zie nog maar weer eens dat een snelle cpu een vereiste is voor SLI met 6800GT/Ultra kaarten.
Link naar reactie
De Thermaltake kost € 165.00. Persoonlijk vind ik deze set mooier dan de Reserator. Nadeel tegen over de Reserator is, dat de pomp extern is. Bij de Reserator zit die mooi weg gewerkt in die tank. Maar ja als je tegen woordig een TT kast koopt, zit alles al voorgeboort om de pomp netjes op te hangen. Dat zag ik bij de Tsunami, Soprano en de Shark cases. [img:a78b31648c]http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0011rocket/cl-w0011.jpg[/img:a78b31648c] Verwachtingsdatum ongeveer midden Maart. Meer informatie vind je op [url]http://www.thermaltake.com/watercooling/cl-w0011rocket/cl-w0011.htm[/url] Ik wacht even tot dat ik hem in de handen heb. Ik denk al dat ik voor de TT kies, hou er wel van om met Thermaltake spul te spelen :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...