Ga naar inhoud

Asus P4C800 met S-ATA Raid probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus P4C800 mobo waarop ik 2x200GB S-ATA HD's wil aansluiten op de (on-board) S-ATA Raid controller (Promise Fasttrack 378). Tijdens het Booten ziet de controller de HD's en heeft er ook al een mirror set van gemaakt. (heb ik zelf via de Fastbuild utility ook aangegeven). In de BIOS Boot volgorde kan ik dan ook de mirror set als boot device kiezen. Nu wil ik vervolgens Win XP gaan installeren, CD rom speler staat als eerste Boot device en mirror set als tweede, maar er gebeurt niets. Zwart scherm met een knipperende cursor. (ook al andere CD speler en andere installatie CD geprobeerd, zelfs W2K server) Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien maar kan niet achterhalen wat. Moet er soms een andere schijf aan 1 van de IDE of S-ATA gekoppeld zijn voor het systeem verder kan. Voor zover ik heb begrepen zou je toch ook van je S-ATA Raid set kunnen starten. Vreemd dat ook vanaf de bootable CD er niets gebeurd. Normaal gesproken kun je tijdens installatie vanaf CD aangeven dat je drivers t.b.v. een ander apparaat wilt installeren. maar dan moet wel de CD starten. Als ik een aparte schijf aan IDE of een S-ATA aansluiting koppel start de boel wel op. Dat doet mijn vermoeden van dat je niet van S-ATA Raid kunt booten alleen maar bevestigen. Kan iemand mij hier nadere informatie over vertellen. Of een link doorgeven waar nadere uitleg over dit gebeuren te vinden is.
Link naar reactie
Als ik er een IDE HD aan koppel gaat alles goed. Als ik 1 S-ATA schijf aan de normale S-ATA aansluiting koppel kan installatie ook gewoon doorgaan. Ik wil graag een hardware mirror set maken en daarom heb ik 2 S-ATA schijven aan de S-ATA RAID aansluiting aangesloten. De FastBuild utility van de Promise 378 controller "ziet" beide schijven en geeft ook keurig dat ik er een mirror set van heb gemaakt. Nu wil ik vervolgens hier Win XP op installeren en daar gaat het mis. Er gebeurt niets, alleen knipperende cursor. (zelfs na een nacht laten staan geen verandering) Als ik alle schijven loskoppel wil Win XP wel booten van CD. Vandaar ook mijn vraag of ik wel vanaf S-ATA RAID kan booten cq installeren. Ik weet niet wat ik over het hoofd zie. In BIOS heb ik ook alle mogelijkheden van booten e.d. ook al geprobeerd.
Link naar reactie
Ik ben maar eens vanaf 0 begonnen. Bleek ook nog een Adaptec 2940 SCSI card in een PCI slot te zitten. Deze is ook verwijderd en vervolgens start alles probleemloos op. SCSI card weer in het zelfde PCI slot terug en probleem ook weer terug. Hierna SCSI card in een ander PCI slot en alles werkt weer als een trein. Ik heb nu dus de installatie die ik wilde. Hierbij iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie moeite.
Link naar reactie
[quote:3485fd3b32="Oppergoeroe"]Ik ben maar eens vanaf 0 begonnen. Bleek ook nog een Adaptec 2940 SCSI card in een PCI slot te zitten. Deze is ook verwijderd en vervolgens start alles probleemloos op. SCSI card weer in het zelfde PCI slot terug en probleem ook weer terug. Hierna SCSI card in een ander PCI slot en alles werkt weer als een trein. Ik heb nu dus de installatie die ik wilde. Hierbij iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie moeite.[/quote:3485fd3b32] Dat was een lastige dus, maar eind goed al goed, laat je pceetje nu maar knallen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...