Ga naar inhoud

System failure due to CPU overclocking ASUS P4PE


Aanbevolen berichten

Tijdens het internetten, kreeg ik ineens een bios waarschuwing: System failed due to CPU overclocking en alles " dood" natuurlijk. Na opnieuw opstarten komt hij niet meer in het bios (blijft hangen met zwart scherm). Spanning is er al afgeweest. Mobo batterij verwisseld. Zijn er nog andere zaken waarnaar ik kan kijken voordat ik iets neiuws moet kopen?
Link naar reactie
[quote:d1692e55ea="Comp-Freak"]Dat heeft de mijne ook en ook dat heeft daar totaal niks mee te maken. Dat kan ik je garanderen. Werkt het zo wel bij jou? Dan check je batterij maar eens.[/quote:d1692e55ea] Voor de mindergelovigen !!! AI-BIOS Auto-Detect and Auto-Adjust Technology CrashFree BIOS 2~ The AI-Series enhances system stability based on this pioneering technology. When BIOS corruption occurs, the CrashFree BIOS 2 feature reboots the computer and perform a recovery procedure by using the motherboard support CD when the original BIOS fails. Q-Fan technology~ This unique technology intelligently and automatically adjusts CPU fan speeds according to system load and temperature, enabling users to work in a distraction-free environment with minimal noise. ASUS POST Reporter~ A voice warning design during POST notifies users of any system errors, which means no more complicated LED messages! http://www.asus.nl/products/mb/event/AI-Series/index.htm#4 http://www.asus.nl/products/mb/socket478/p4p800-d/overview.htm
Link naar reactie
AI BIOS CrashFree BIOS 2~ De CrashFree BIOS 2 feature bevat nu ook de BIOS auto-recovery functie op de support CD. Gebruikers kunnen hun systeem herstarten met behulp van de support CD wanneer een boot disk niet voor handen is. Vervolgens kan de gebruiker het BIOS auto-recovery proces activeren. ASUS moederborden laten gebruikers nu profiteren van deze beveiliging zonder de extra kosten van een optionele ROM.
Link naar reactie
[quote:a346978ac1="Pceetje"]Op deze wel heeft immers 2x bios aan boord.[/quote:a346978ac1] Dat klopt niet. Ik heb het ff nagekeken maar Crashfree bios is niet dat je een 2e bios chip hebt. Dat hebben alleen Gigabyte moederborden met dual bios. (ik dus 8)) Maargoed, dit gaat erg offtopic. Verder is die procedure misschien wel handig voor de TS om te kijken of dat werkt. Of zit er nog garantie op dat moederbord?
Link naar reactie
[quote:f47f908ef9="egslim"]In wek opzicht ondersteunt dat jouw bewering? [quote:f47f908ef9]Gewoon PC volledig uitzetten (stroomtoevoer loskoppelen), 2 minuten wachten. Terug opstarten, Bios settings zouden dan terug op standaard waarden moeten komen te staan.[/quote:f47f908ef9][/quote:f47f908ef9] Met de Asus cd-rom geladen, maar staat in de handleiding (altijd eerst lezen natuurlijk)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...