Ga naar inhoud

AMD Opteron als gamesysteem?!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:20ea8c237a="Sylvester"]Ik verwacht dat het systeem een 2 1/2 jaar zal meegaan :D ondertussen nog een enkel upgrade misschien... [/quote:20ea8c237a] In dat geval lijkt een FX55 me geen slimme keuze. Een A64 3400+ bijvoorbeeld levert ongeveer 90% van de prestaties, voor een derde van de prijs. Met het geld dat je bespaart kun je over iets meer dan een jaar een flinke upgrade doen die je geplande FX55 in het stof achterlaat.
Link naar reactie
Nee, dat is iets anders. Het aanschaffen van een computer is niets anders dan kapitaalvernietiging. Een CPU die nu € 600 kost is over drie jaar net zo verouderd als een van € 200. Stel dat jij en ik de komende 3 jaar beide een computerbudget van € 2500 hebben. Jij geeft al dat geld nu uit aan een extreme high-end pc, terwijl ik € 500 besteed aan een goede monitor en € 1000 aan de rest van de machine. Die van mij levert dan ongeveer 80 á 90% van de prestaties van jouw pc. Maar omdat beide machines behoorlijk snel zijn merk jij nauwelijks iets van dat verschil. Over anderhalf jaar doe ik voor de gespaarde € 1000 een behoorlijke upgrade. Plotseling presteert mijn machine tweemaal zo goed als die van jou. En omdat jouw machine tegen die tijd al merkbaar veroudert is merken we dat verschil veel beter. Wat computers betreft kun je beter regelmatig een kleine upgrade doen dan in 1 keer een grote, omdat alle onderdelen zo snel verouderen.
Link naar reactie
Wat egslim zegt is eigenlijk waar, zeker als je er langer mee wilt doen kun je opzich beter een iets mindere pc kopen die nu ook goed presteerd. Ik heb nu een FX-55 omdat ik deze goedkoop kon krijgen en toch vaak upgrade, als ik wacht met het verkopen van deze cpu tot over 1-2 jaar is hij niks meer waard, daarom gebeurt dat waarschijnlijk weer sneller. Het is dus misschien verstandiger om nu een goeie cpu te nemen (bijvoorbeeld 3500+) deze is natuurlijk niet zo snel als een FX-55, maar in games draait deze cpu ook alles goed, zeker als je ook nog is over wil gaan klokken.
Link naar reactie
Dusz in feite hoef ik geen belang te hebben met een FX-55 maar kan ik ok gewoon een 3800+ nemen :D Het scheelt weer wat geld. Toch ben ik nog van plan nog even te wachten met de aankoop :) Ik ben al vanaf mijn 9e ATi-dieharder (ben nu 15) en zal ik het wel blijven ook.. Kheb nVidia kaartjes gehad (GF2MX400 en Ti4200) maar ik heb ik toch de neiging om ATi te nemen... @egslim.. ik ben het met je eens... 800 euro is wel veel voor een processor terwijl je voor een paar honderd euro minder een processor hebt die 90% procent van de prestaties levert van een FX-55 :D En upgraden is nog altijd mogelijk 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...