Ga naar inhoud

AMD Opteron als gamesysteem?!


Aanbevolen berichten

Members,, Ik heb de laatste dagen lopen denken over een nieuw systeem... Daarbij viel mijn keus op een AMD Opteron... Deze processor zul je niet snel bij een consument in de pc tegenkomen... Toch wil ik Dual Opteron gaan draaien. Ook als experiment hoe dat bevalt en als nieuwe pc. Ik zou hem ook graag voor games willen gebruiken. Daarom heb ik dit lijstje samengesteld: 8) * 2X AMD Opteron 246 (2GHz Socket 940) * Tyan Thunder K8 WE (S2895 nForce 2500 Professional) * Kingston 2Gb PC3200/400 REG ECC * 2X Asus 6600GT (EN6600GT/TD) -> SLI opstelling * 2X WD Raptor 74Gb -> RAID0 * Plextor PX-116A DVD-ROM * Pioneer DVR-108 * Thermaltake Tsunami * Een hoeveel Watt voeding heb ik nodig?! 600 Watt?! Ik dacht eerst aan Levicom 500Watt voeding maar die zal het niet redden. :lol: Site van het mobo: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4381 Ik weet dat dit een dure grap gaat worden, maar ik heb zo ook mijn connecties om hier aan te komen. Dit zijn mijn volgende vragen... 1. Ook al kun je 2 PCI-E 16X kaarten op het mobo aansluiten, ondersteunt hij ook SLI?! 2. Zullen de Opterons het redden om SLI aan te kunnen?! Dat de 6600GT's optimaal kunnen presteren? 3. Kunnen de games Dual-Thread aan?! Greetz,, Sylvester :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Voor gamen: -Dual cpu is niet nuttig/handig, alleen maar duur! -2x 6600gt SLI is ook niet te prefereren, 1x6800gt (of ultra) werkt stukken beter en kan altijd nog worden geupgrade ;) -je wilt niet weten hoeveel zo'n Tyan kost... Al met al een veel te dure config voor iets waar het niet goed voor zou werken :)
Link naar reactie
SLI moet wel werken op dat moederbord, maar 2x 6600GT raad ik af, als je perse SLI wilt hebben neem dan als je blieft 2x 6800GT of zo. 1x 6800GT is sneller dan 2x 6600GT. Als het om gamen gaat zou ik niet beginnen aan zo'n dual Opteron pc, zoals Egslim al aangeeft ben je beter af met een A64 3500+ of snellere cpu. wat OCZ voedingen betreft, de OCZ 520watt is al voldoende voor zo'n pc, zelfs een Tagan 480 moet het wel kunnen trekken.
Link naar reactie
Membersz,, Ik ben toch in gaan zien dat Opteron niet zo'n geschikt idee is.... Daarom hier nieuwe specs: * AMD Athlon FX55 * Asus A8N-SLI Deluxe * 2Gb OCZ PC3700/400 * 2X Asus 6800GT -> SLI * 2X WD Raptor 74Gb -> RAID 0 * Plextor PX-116A DVD-ROM * Pioneer DVR-108 DVD +/-RW DL * OCZ 560 Watt voeding * Thermaltake Tsunami behuizing De voeding houdt het wel makkelijk.... Later wil ik nog wel een waterkoeling van DangerDen ofzow.... Anders koop ik haast voor niks zo'n kast met sidewindow!!! :wink: 2X 6800GT zal wel bevallen maar ik zat ook te denken aan 1X 6800 Ultra en later nog een 2e 6800 Ultra 8)
Link naar reactie
OCZ 560 bestaat niet OCZ 520 Powerstream en OCZ 600 powerstream wel. de 520 watt is voldoende voor wat jij wilt kopen. voor de rest, 2GB geheugen is een beetje overdreven, koop gewoon 2x 512 G.Skill PC4400 geheugen. of OCZ PC3200 VX geheugen met een OCZ booster. Asus 6800GT gaat je niet lukken, enige kaarten die momenteel leverbaar zijn zijn XFX of Leadtek 6800GT, de rest kan simpelweg niet leveren. Ook zou ik naast die 2x 74gb raptor nog een losse schijf nemen van 300gb, liefst eentje met 16mb cache.
Link naar reactie
Hmmz...... kd8 zelf aan ModStream... Die hebben wel een vette look... kbedoelde de 550 Watt versie.... foutjuh :oops: Specs van de A8N-SLI Deluxe AGP: - Socket: Socket 939 (AMD) Chipset: nForce4 SLI Systeem Bus: 2000 MHz Geheugen: 4 x PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel) PCI: 2 x PCI Express x16 slot, SLI IDE: 2 x UltraDMA 133 Serial ATA: 4 x SATA 3Gb/s RAID: RAID 0, RAID 1, RAID 0+1 Audio: 8-kanaals LAN: Ja FireWire: 2 x IEEE 1394 USB: 7 x USB 2.0 Formaat: ATX (30,5 x 24,5 cm) Bijzonderheden: - @Red Dragon... jij denkt dat hij PC4400 trekt?! :D Was ik ook trouwens van plan om er nog een extra hdd er in te drukken.. Maxtor MaXline 300 GB :wink:
Link naar reactie
Uhmmz...mun budget zal op 2600 euri liggen... :) Keej dan neem ik de Powerstream wel op aanraden van RD :wink: I.p.v. de 2X 6800GT neem ik de 6800Ultra en later dit jaar koop ik er wel een 2e bij 8) en misschien is een DFI niet zo heel verkeerd?! Kheb al 6 jaar ervaring met Asus (vanaf me 9e)... maar misschien eens voor de verandering een DFI?! :D
Link naar reactie
[quote:77b0f8a692="micky.g"]zou ook de 6800 ultra nemen...... sli zie ik vroeg of laat als dead end. vraag me af waar een 15 jarig scholiertje 2600 euri van heeft om tussendoor aan een pc te besteden..... had ik toen niet... in ieder geval veel plezier met je pc :D[/quote:77b0f8a692]Misschien is zijn vader iets van de vinder van bekende audiokabels. om een voorbeeld te noemen. Maar wat ik wilde vragen: hoezo zie jij SLI als een dead-end? Omdat het de gebruikers te veel geld kost ofzo? Of omdat er nog te weinig mee gedaan wordt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...