Ga naar inhoud

super koeling en toch geluidsloos


Aanbevolen berichten

ik zit zo is te brainstormen, want mijn volgende systeem word een zeer krachtig systeem. bijna iedereen wil een krachtig systeem. dat betekent dan vaak krachtige koeling. maar ook een zo STIL mogelijk systeem. en dat gaat niet altijd goed samen of je moet er flink voor in de knip maar stel je koopt een pc: 1 deze pc plaats je niet in de pc/kamer, studeerkamer etc maar in een kamer ernaast die je niet gebruikt/niet slaapt etc. ik heb b.v een kamer hiernaast met zonnehemel en kleerkasten. 2 je boort een flink gat door deze muur, naar je pc kamer. 3 plaats je monitor, boxjes, dvd/cdrom spelers, aan/uitknop in je pc kamer 4 draden van monitor,dvd, aan/uitknop etc. trek je door de muur naar de pc. 5 gat waar de draden door gaan opvullen met isolatie. 6 dvd speler"s, aan/uit knop etc kun je b.v in een houten kistje of 2e goedkope pc kast zetten. EN JE HEBT IN JE PC KAMER EEN DOOD STIL GELUID. op de cdrom/dvd speler na. want waarom moet die pc in je kamer? nu kun je dus voor de pc zelf zoveel casefans plaatsen als je wilt want je hoort ze toch niet. koop b.v een Asetek waterchill instapsetje van 99euro. en zet er een radiator op voor 3x 120mm fans. zet er 3 120mm fans op die wel op 4500tpm lopen. en je hebt een SUPER KOELING. want geluid maakt dan geen donder uit. alleen zorgen voor wat langere kabels. 1 het is zo stil als mogelijk in je kamer 2 alles wat je nodig hebt is in je kamer dvdrom, aan/uit knop etc 3 de koeling kun je voor weinig geld zo sterk maken als je wilt want je hoort hem toch niet moet je wel een 2e kamer hebben die daar voor gebruikt kan worden :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
ata kabels zijn de dikke/plattekabels naar de dvd rom? mini pctje is dus niet de bedoeling erbij alleen 2x dvdrom +aan/uitknop. dat je ze niet oneindig lang kunt maken snap ik. maar zet de pc recht naast de muur, evt op een verhoging. en je dvd roms leg je op je bureau tegen de muur. dan heb je al geen verlenging nodig. maar wat ik wil zullen ze wel 1.5 tot 2x zolang moeten zijn maar dat gaat toch nog wel? maar verder wel slim idee of niet
Link naar reactie
[quote:f848cf9385="Marfie"]Dan moet het wel een aardig gat worden dan, als daar allemaal kabels doorneem moeten :wink: Ik wens je succes :D[/quote:f848cf9385] gaatenboor en door een normaal tussenmuurtje ben je binnen 5 minuten doorheen. gatenboor, wegbikken, gatenboor en daar is de anderekant. een stenenmuur is wat meer werk maar op zich ook goed te doen.
Link naar reactie
[quote:59c16c4a3a="r.marijnissen"]ik zit zo is te brainstormen, want mijn volgende systeem word een zeer krachtig systeem. bijna iedereen wil een krachtig systeem. dat betekent dan vaak krachtige koeling. maar ook een zo STIL mogelijk systeem. en dat gaat niet altijd goed samen of je moet er flink voor in de knip maar stel je koopt een pc: 1 deze pc plaats je niet in de pc/kamer, studeerkamer etc maar in een kamer ernaast die je niet gebruikt/niet slaapt etc. ik heb b.v een kamer hiernaast met zonnehemel en kleerkasten. 2 je boort een flink gat door deze muur, naar je pc kamer. 3 plaats je monitor, boxjes, dvd/cdrom spelers, aan/uitknop in je pc kamer 4 draden van monitor,dvd, aan/uitknop etc. trek je door de muur naar de pc. 5 gat waar de draden door gaan opvullen met isolatie. 6 dvd speler"s, aan/uit knop etc kun je b.v in een houten kistje of 2e goedkope pc kast zetten. EN JE HEBT IN JE PC KAMER EEN DOOD STIL GELUID. op de cdrom/dvd speler na. want waarom moet die pc in je kamer? nu kun je dus voor de pc zelf zoveel casefans plaatsen als je wilt want je hoort ze toch niet. koop b.v een Asetek waterchill instapsetje van 99euro. en zet er een radiator op voor 3x 120mm fans. zet er 3 120mm fans op die wel op 4500tpm lopen. en je hebt een SUPER KOELING. want geluid maakt dan geen donder uit. alleen zorgen voor wat langere kabels. 1 het is zo stil als mogelijk in je kamer 2 alles wat je nodig hebt is in je kamer dvdrom, aan/uit knop etc 3 de koeling kun je voor weinig geld zo sterk maken als je wilt want je hoort hem toch niet moet je wel een 2e kamer hebben die daar voor gebruikt kan worden :lol: :lol: :lol:[/quote:59c16c4a3a] Yup dat heb ik dus. Me zus is uit huis en toevallig staat mij pc nog geen 2meter van die muur. Ik heb nu perfecte koeling. (bijna alles onder de 30graden) maar je wilt niet weten hoeveel geluid hij maakt alleen nietmand die er last van heeft. Groot gat? NEE, valt reuze mee ong. 5 tot 7cm. Het grootste dat er door heen moet is je beeldscherm draad het uit einde daarvan maar als die er 1maal door heen is gebruik je +- een paar cm. Je moet er wel even aan denken dat je van sommige dingen wat verleng snoeren moet hebben, maar alles heeftd at (beeld scherm toetsenbord aansluiting enzo) Ik heb echt een hekel een computer geluid en hoor er niks meer van. Echt NIKS dat echt om kippevel van te krijgen. Enige minpuntje is dat je even naar een andere kamer moet om een CD te wisselen, maar dat doe ik zeer zelden, en aan en uit zetten, maar goed dat vind ik echt geen probleem. Echt een aanrader!
Link naar reactie
met waterkoeling heb je nog een ventilator nodig. passieve buiten gelaten. en die kun je niet te hard laten draaien want dan wordt het weer herrie. en dan heb je in een beetje systeem nog casefans nodig. + dat een goed waterkoelingsetje vele honderden euries kost en wat ik wil is: supperkoeling, stil, stuk goedkoper wat ik ga realiseren: pc aan andere kant komt 15cm hoger dan bureaublad. in pc kamer komt een soort boekenblankje. hierop liggen de dvdroms.en evt nog een fancontroller (dus ook 15cm boven bureau) boekenplankje wordt gebeitst in zelfde kleur bureaublad. 2 zijschotjes en een afdepplaatje waarop de aan/uit knop komt. je hebt dan dus eigenlijk een vierkant kastje waar 2 dvdroms inzitten en evt fancontroller op 15cm hoogte van mijn buraublad. met daarop aan/uit knop. aan de pc kant een waterkoeling met radiator voor 3 x120mm fans waarop krachtigste worden gezet die te koop zijn. of mischien wel 2x 3 fans iets in die trend. sommige zijn uren aan het casemoddenen verbouwen en hebben nog een matige koeling en geluid in je kamer. op mijn manier dus niet. en is goed te doen. er zal ongetwijfeld al wel eens iemand dit bedacht hebben. maar ja daar weet ik tot nu toe niks van en ken geen link naar iemand die heeft wat ik wil. jullie wel? maar daar gaat het niet om. iedereen wil koel en stil en ik geef een leuke methode. waarbij super stil en krachtige koeling voor minder geld. goedkoop waterchilsetje van 99€ + radiator 3x120mm fan op 4500tpm en je moet is kijken hoe het koelt.
Link naar reactie
mijn kabels blijven standaard lengte dus geen probleem. echt hard overklokken dan is 1 zacht draaiend fanetje niks op waterkoeling wordt te heet, ook 2 te heet. heb je nogmaals casefans. ik wil niks horen. tuurlijk voor de simpele versie ga je voor gewoon waterkoeling, maar voor diehard overklokken en toch niks horen aan geluid. dan is dit een goede optie
Link naar reactie
Ik denk dat Egslim bedoeld dat het water genoeg gekoeld wordt met minder fans. ;) Dan kan je wel meer fans gaan aansluiten, maar het water wordt er niet kouder door. (kouder dan koud kan gewoon niet) Tip. koop ook goede fans voor je hdd. Toch wel belangrijk dat die goed cool zijn en als je het geluid toch niet hoord. 8) Die van mij zijn allebei onder de 20graden. :evil:
Link naar reactie
[quote:b844edd489="evisu"]Dan kan je wel meer fans gaan aansluiten, maar het water wordt er niet kouder door. (kouder dan koud kan gewoon niet)[/quote:b844edd489] Het verschil tussen de lucht en de watertemp word met krachtigere fans minder :) dus het word wel degelijk kouder [quote:b844edd489] Die van mij zijn allebei onder de 20graden. :evil:[/quote:b844edd489] Je hdd's? Wat is de omgevings tempratuur dan?
Link naar reactie
[quote:faf38bc9d0="Vandread"][quote:faf38bc9d0="evisu"]Dan kan je wel meer fans gaan aansluiten, maar het water wordt er niet kouder door. (kouder dan koud kan gewoon niet)[/quote:faf38bc9d0] Het verschil tussen de lucht en de watertemp word met krachtigere fans minder :) dus het word wel degelijk kouder [quote:faf38bc9d0] Die van mij zijn allebei onder de 20graden. :evil:[/quote:faf38bc9d0] Je hdd's? Wat is de omgevings tempratuur dan?[/quote:faf38bc9d0] uiteraad wordt het water koeler als je er meer fans op zet. uiteraad niet koeler als kamer temp. of je nu een setje hebt met enkele radiator op 1500tpm dus meer een briesje of radiator 3x zo groot 3x 120mm fan er op en die zo 4500tpm lopen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...