Ga naar inhoud

extra geheugen zin voor overklokken?


Aanbevolen berichten

heeft extra geheugen nu invloed op overklokken? ik heb nu een pentium 4 1.7 geklokt naar 2.0. met 384mb geheugen stel ik zet er 512mb bij. kan je dan in theorie nog verder? niet dat ik dat wil maar ik lees wel is dat je met merk geheugen meer voor overklokkers boeiend is. hoe zit dit? 1 heeft extra geheugen zin voor verder overklokken? 2 met merk geheugen kun je verder overklokken dan standaard?
Link naar reactie
[quote:2905a727ce="r.marijnissen"]heeft extra geheugen nu invloed op overklokken? ik heb nu een pentium 4 1.7 geklokt naar 2.0. met 384mb geheugen stel ik zet er 512mb bij. kan je dan in theorie nog verder? niet dat ik dat wil maar ik lees wel is dat je met merk geheugen meer voor overklokkers boeiend is. hoe zit dit? 1 heeft extra geheugen zin voor verder overklokken?[/quote:2905a727ce]Nee, aangezien het oude er nog in zit, en de ketting is niet sterker dan de zwakste schakel [quote:2905a727ce]2 met merk geheugen kun je verder overklokken dan standaard?[/quote:2905a727ce]Nou, niet altijd, maar meestal wel. Als je echt ver wilt klokken, zijn BH-5 en TCCD chips het beste. Zit bijvoorbeeld op het bekende G.Skill, of PQI, en nog meer. Dan zul je wel je oude mem eruit moeten halen, zie antwoord op vraag 1.
Link naar reactie
[quote:9ac34335e6="Vandread"]Uhm jongens... ben benieuwd naar jullie motivatie om bij iemand met een p4 1.7 te beginnen over TCCD en winbond spul? :lol: Volgens mij hangt er nog sdram in ofzo...[/quote:9ac34335e6]Ik zat meer algemeen te blaten. Nu zie ik inderdaad dat ie een P4 1.7 heeft, en kijkend naar het andere topic dat ie ook SDRAM heeft, dus tja. Veel harder kan je niet gaan dan 133 MHz bij SDRAM.
Link naar reactie
[quote:50a7e95ba7="egslim"]Beter geheugen helpt bij overklokken, maar de traagste module in je systeem is altijd de beperkende factor. Daar komt bij dat je het beste zo weinig mogelijk modules kunt gebruiken om de hoogste snelheden te halen.[/quote:50a7e95ba7] Ja maar als je dual channel mogelijkheid hebt dan is 2 reepjes vaak beter als 1 als je kijkt naar de snelheid. Scheelt bijvoorbeeld in benches behoorlijk wat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...