Ga naar inhoud

Wat klopt hier niet...


Aanbevolen berichten

[img:a790866296]http://members.brabant.chello.nl/~m.boerenkamp/cpuid.JPG[/img:a790866296] Wat ik zojuist gedaan heb. CPU gewisseld. Uit mijn PC komt AXP2100+ die naar de PC van m'n ouders gaat, geen probleem. De CPU die ik uit de PC van m'n ouders haal zet ik in mijn systeem. Namelijk een AXP2600+ (Barton). Echter, volgens welk tooltje van ook heb ik echt geen 2600+ erin zitten maar een 2000+ die dan ook nog eens op 1540MHz draait (plaatje hierboven dus). Het is echt een 2600+ Barton want in de PC van m'n ouders wordt hij wel herkend. Op mijn mobo, een Gigabyte 7VAX met BIOS versie F13 welke de de laatste versie is, wil hij herkend worden. Alle instellingen staan bij mijn weten normaal, niks aan gedaan en de CPU instellingen staan op Auto.
Link naar reactie
Zoiets dacht ik dus ook. Maar....aangezien in mijn BIOS alles op auto staat leek me dat niet verkeerd. Ben echt een leek op het gebied van die instellingen. Ik heb in mijn BIOS onder Frequency Control de optie om mijn CPU Host Frequency aan te passen. Deze staat dus op Auto en dan geeft ie 133MHz aan. Wanneer ik die handmatig wil instellen kan ik kiezen tot 165MHz. Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling. Zelfs al zet ik hem op 165MHz dan trekt m'n PC'tje dat niet helemaal. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...