Ga naar inhoud

zoemtoon


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb hier een pc staan p4 socket 775 3.0 ghz 1024 kingston valueram en xfx 6600 gt pci-e videokaart in een enlight 4105 kast standaard voeding 350 watt hauppauge 150 tvkaart . als ik hem opstart gaat alles goed todat ik er een tijd mee bezig ben dan komt er een irritante bromtoon bij, weet iemand welke van mijn onderdelen dit geluid zou kunnen produceren, alvast bedankt nollie
Link naar reactie
wat Pcguy wil weten is wat de temperaturen zijn als je pc koud is, en wat de temperatuur is als deze een tijdje heeft aangestaan. of specifieker wat de temperatuur is als het gezoem begint. Met [url=www.lavalys.com]Everest[/url] kun je de temperaturen uitlezen. Het kan namelijk zo zijn dat als de temperatuur stijgt, de ventilator harder gaan draaien. Waarschijnlijk is hier een instelling voor in de BIOS ( bij het opstarten op DEL of F2 drukken ) EDIT: ik had je berichtje maar half gelezen, die streep is nl. net een streep van een signature. sorry als het lijkt alsof ik je te dom inschat :D
Link naar reactie
ik heb net everest gedownload en gerunt temp. even boven de 40 graden (die zoemtoon was er toen niet) toen heb ik even unreal tournament gespeeld en daar was het temp was bijna 50 en het torental van de cpu cooler was met 130 verhoogd en mijn "favoriete" geluid was er ook weer kan ik wat met deze gegevens( ik ben geen expert in deze kwestie het is voor mij meer videobewerken en spelletjes en surfen)
Link naar reactie
Bepaalde ongewenste toon kun je ook krijgen als de combinatie van bijvoorbeeld je casefan(s), CPU fan, Videokaartfan, en die van de voeding nét ff verkeerd uitkomt samen, dan krijg je nl ook een irritant geluidje. pff beetje krom uitgelegd misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen...Ik heb dat nl soms ook, en wanneer temp dan ff veranderd en toerentallen dus, is 't weer weg.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...