Ga naar inhoud

Welk geheugen hoort bij...........


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kan mijzelf bijna een gelukkige bezitter noemen van een AMD 64 3200+ S754, 1 MB Cache En een DFI Lanparty UT Nforce 3 250 Gb. Alles leuk en aardig, maar dit zijn natuurlijk niet de enige 2 benodigdheden voor een computer. Mijn vraag betreft het geheugen. Ik heb, staat op het reepje, een Kingston reepje van 512 MB 400 MhZ. Op zich niet heel slecht toch?! Maar nu ik toch aan het uitgeven ben, wil ik ook nieuw geheugen erbij hebben. Ik heb gehoord dat Corsair, een van de betere is? Maar wat ik graag van jullie kan zou willen horen, wat is het grote verschil tussen enkelzijdig en dubbelzijdig geheugen enz enz. DUs eigenlijk wel geheugen moet ik nemen, zodat ik er niet op achteruit ga, ik zit zelf aan 1 GB ram te denken, kan ik dan het best 1 reepje nemen, of 2x 512 MB? En omdat ik me af en toe op het overklokkers pad bevindt, wil ik ook natuurlijk een beetje gaan overklokken. Nu heb ik ook van die koelplaatjes gezien voor je RAM, is dat wat, of echt geld verspilling? Alvast bedankt
Link naar reactie
Als je die Kingston reep al hebt, zou ik er nog zo een bijhalen. In ieder geval maakt het weinig uit of je een Kingston of Corsair neemt, tenzij je wilt overklokken natuurlijk, maar die mensen hebben liever iets van G.Skill en dergelijke dingen :P Ik zou zelf 2X512 nemen aangezien dat goedkoper is dan 1X1024. Doublesided en singlesided maakt niks voor de snelheid uit Koelplaatjes zijn onzin, sterker nog, het wordt warmer daar.
Link naar reactie
[quote:47505e569e="iack"] ...................................Maar wat ik graag van jullie kan zou willen horen, wat is het grote verschil tussen enkelzijdig en dubbelzijdig geheugen enz enz. ....................................[/quote:47505e569e] Kijk eens in de: 'ram faq' van www.gathering.tweakers.net voor een leuk begin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...