Ga naar inhoud

MSI of Asus


Aanbevolen berichten

In de eerste week van maart ga ik een nieuwe computer kopen. het word voor de verandering eens een AMD systeem. Maar ik zit nu nog met de keuze voor het moederbord. Mijn keuze is de MSI K8N Neo4 Platinum Mijn leverancier heeft deze Asus A8V-E Deluxe ff snel opgeschreven. Maar welke is de beste van de twee? Persoonlijk ga ik voor de MSI, graag jullie mening. En dan nog iets: is een AOpen voeding van 400W even goed als een [url=http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=76&code=015/]Zalman ZM-400B APS[/url] (het gaat meer om stilte dan vermogen, maar wel strakke voltlijnen). Alvst bedankt Eef Meijerink.
Link naar reactie
Ik heb zelf erg goede ervaringen met MSI, het MSI K8N Neo 4 bord waar je het over hebt heb ik ook, erg prettig bord. Asus is ook geen verkeerd merk, ik zou gewoon het bord nemen met de meeste features voor het minste geld ;) , of beter, gewoon kijken welke features je belangrijk vind en dan het bord nemen die aan die eisen voldoet.
Link naar reactie
[quote:5a4813a537="eefmeijerink"] En dan nog iets: is een AOpen voeding van 400W even goed als een [url=http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=76&code=015/]Zalman ZM-400B APS[/url] (het gaat meer om stilte dan vermogen, maar wel strakke voltlijnen). Alvst bedankt Eef Meijerink.[/quote:5a4813a537] Ik heb de 300 watt uitvoering van die zalman voeding, die is erg stil moet ik zeggen. Ik denk ook dat de zalman voeding kwalitatief gezien het beste is, alleen is hij wel fors duurder dan de aopen voeding.
Link naar reactie
[quote:3e0df76448="Red Dragon"]Ik heb zelf erg goede ervaringen met MSI, het MSI K8N Neo 4 bord waar je het over hebt heb ik ook, erg prettig bord.[/quote:3e0df76448] Ik heb geen ervaring met Asus of MSI. [quote=''Red Dragon''] Asus is ook geen verkeerd merk, ik zou gewoon het bord nemen met de meeste features voor het minste geld ;) , of beter, gewoon kijken welke features je belangrijk vind en dan het bord nemen die aan die eisen voldoet. [/quote] Ik vind het D-Bracket 2 een goed feature van MSI. Zo kan ik goed zien waar er iets fout gaat (de 4 ledjes). Aangezien ik nog wel eens iets net niet helemaal goed verbind, en dan moet me pa er meteen mee naar de leverancier. En hopla weer €20 weg. (Prijs maakt mij dus niet uit of de MSI ietsje duurder is zonder WIFI antenne).
Link naar reactie
Ik kies een moederbord nooit op merk. Meestal kijk ik altijd eerst naar de chipset en features. MSI en ASUS zijn allebei goede merken. Maar als er een wirelles lan verbinding opzit en die heb je toch niet nodig, dan betaal je alleen maar teveeel. Dus gewoon even kijken wat je nodig hebt en naar de chipset die je wil. :wink:
Link naar reactie
@MichelG Daarom ben ik dus dit topic begonnen. @Ruud de Wit k weet niet wat die sites me allemaal moeten zeggen, maar dat is me niet echt duidelijk geworden. En die review op tbreak bevat een SLI bord met nForce 4 SLI chipset, terwijl de A8V-E met VIA chipset is uitgerust. Trouwens pas op die MSI een[url=http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=71&code=014/]Zalman ZM-MB47 J[/url] passieve chipset koeler met een Asus Extreme AX600 XT /HTVD?
Link naar reactie
[quote:ab5725ac27]Mijn leverancier heeft deze Asus A8V-E Deluxe ff snel opgeschreven[/quote:ab5725ac27] Hij had de ASUS A8N-SLI op moeten schrijven. Hoe kun je anders een alternatief voor de MSI K8N neo4 overwegen ? [quote:ab5725ac27]de een heeft goeie ervaringen met MSI [/quote:ab5725ac27] Wij krijgen bijna dagelijks (o.a.) MSI borden met 'opgeblazen' condensatoren en vervangen die met ASUS borden. [quote:ab5725ac27]Zo kan ik goed zien waar er iets fout gaat (de 4 ledjes). Aangezien ik nog wel eens iets net niet helemaal goed verbind[/quote:ab5725ac27] Nou dat is lekker dan. Je bord uitrusten met leds zodat je kunt zien wat er nu WEER fout is. Neem dan een bord waar dat niet op zit omdat dat niet nodig is..... :wink:
Link naar reactie
[quote:7a4773d794="Ruud de Wit"] Wij krijgen bijna dagelijks (o.a.) MSI borden met 'opgeblazen' condensatoren en vervangen die met ASUS borden. [/quote:7a4773d794] Dergelijke verhalen hoor ik van andere retail winkels ook over Asus en hecht ik daardoor niet veel waarde aan, als er meer MSI word verkocht dan Asus kan je ook meer uitval verwachten. Verder zijn die borden die jullie terug krijgen vast geen MSI K8N Neo borden. Hoe dan ook zou ik het bord kiezen waarbij de features en de prijs het beste met je wensen overeen komen, ongeacht of het nu Asus of MSI is. [quote:7a4773d794="eefmeijerink"] Trouwens pas op die MSI een[url=http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=71&code=014/]Zalman ZM-MB47 J[/url] passieve chipset koeler met een Asus Extreme AX600 XT /HTVD?[/quote:7a4773d794] Het PCI-Express slot zit direct links van de nForce 4 chip, de grafische kaart hangt hierdoor iets over de chip, ik vermoed dat die zalman koeler daardoor in de weg gaat zitten, ik zal het thuis voor de zekerheid nog eens controleren. overigens zou ik geen X600 grafische kaart kopen maar een GeForce 6600GT PCI-Express. als je die te duur vind een Gewone 6600.
Link naar reactie
Volgens: [url]http://www.digitimes.com/NewsShow/MailHome.asp?datePublish=2004/12/24&pages=A2&seq=4[/url] zouden we dan meer dan 2 * zoveel asus als andere borden binnen moeten krijgen. [quote:13754c0da9]Dergelijke verhalen hoor ik van andere retail winkels ook over Asus en hecht ik daardoor niet veel waarde aan[/quote:13754c0da9] Nee, als je al een MSI bord gekocht hebt wil je van negatieve ervaring(en) natuurlijk niets meer horen.
Link naar reactie
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de MSI gaan, in het verleden zijn hier vervelende verhalen over geweest met kapotte condensatoren, maar die zijn al een tijd geleden vervangen op de nieuwe series moederborden die uitkwamen, dit zou je ook moeten weten als je ze dagelijks binnen krijgt lijkt mij :roll: De Asus is verder ook een erg goed bord, maar ik bekijk het meer uit overclock standpunt, als je dit dus niet van plan ben moet je zoals RD bijvoorbeeld al zegt, naar de features kijken en dan het bord kiezen dat je het best bevalt. Asus is dan iig. goedkoper.
Link naar reactie
beide moederborden zijn erg goed. ik weet alleen niet wat je ermee wil doen....?! maar ik hoor van verschillende kanten, als je wil overcolcken dat je beter de MSI kan doen... Als je niet overcolcked of iig niet veel, of er geen waarde aan hecht. dan kan je het beste asus kopen...is goedkoper en erg stabiel Verder is MSI ook een erg goed merk, maar dat betaal je ook. Voornamelijk beter in overclocken.( moet ik zeggen dat ik ook wel redelijk kan overclocken op me asus) MVG
Link naar reactie
[quote:43339a5daa="Ruud de Wit"] Hij had de ASUS A8N-SLI op moeten schrijven. Hoe kun je anders een alternatief voor de MSI K8N neo4 overwegen ?[/quote:43339a5daa] MSI K8N Neo4 heeft een non-SLI chipset. En in de handleiding staat ook niks over SLI. (SLI heeft voor mij geen nut) En anders hadden er wel twee PEG 16x sloten opgezeten inplaats van een 4x slot waar een langere kaart in past. (naast een gewoone 16x PEG natuurlijk). [quote:43339a5daa="Ruud de Wit"]Nou dat is lekker dan. Je bord uitrusten met leds zodat je kunt zien wat er nu WEER fout is. Neem dan een bord waar dat niet op zit omdat dat niet nodig is..... :wink: [/quote:43339a5daa] Dat heeft niks met dit bord te maken, maar met deze oude. En Ruud geef ff link zonder dat je member moet zijn. Ik hecht geen waarde aan oc'en. Tegen de tijd dat ik daarmee begin is deze daar al niet interessant meer voor en zo gaat het maar door. Ik zal het nog ff met [url=http://www.multipower.nl/]Multipower[/url] (m'n leverancier) over hebben, (de pagina doet het nu niet) welk bord het beste is. En eventueel ook over de VGA kaart. Maar nu ff iets anders: Ik had in m'n configuratie een Seagate opgenomen, maar die schijnt slecht/niet leverbaar te zijn. Weten jullie nog een goede vervanger van dezelfde prijs en omvang? (een 200GB S-ATA).
Link naar reactie
[quote:daf583afb8="eefmeijerink"] Maar nu ff iets anders: Ik had in m'n configuratie een Seagate opgenomen, maar die schijnt slecht/niet leverbaar te zijn. Weten jullie nog een goede vervanger van dezelfde prijs en omvang? (een 200GB S-ATA).[/quote:daf583afb8] Ieder ander merk met een sata 200 gig schijf, veel verschil zit er niet tussen de verschillende merken, de 1 zal ff wat sneller zijn en de ander weer wat stiller. Kijkend in de pricewatch op tweakers.net dan valt er te zien dat de seagate het duurste is en ieder ander merk dus goedkoper is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...