Ga naar inhoud

DDR2 ??


Aanbevolen berichten

Hey computergasten, Ik heb gezien dat er ook DDR2 geheugen te koop is maar als ik dan de spec's van de meeste nieuwe moederborden bekijk zoals de ASUS A8N-SLI en de Gigabyte GA-K8NXP-9 dan ondersteunen die maar max 400 MHz geheugen. Maar dat DDR2 is 533 MHz, dus zou dat uitmaken als ik dat op een 400MHz moederbord zet? Ik ben namelijk van plan om een PCI-e moederbord te kopen maar zoek nog even naar goed en vooral niet te duur geheugen. Bedankt alvast.
Link naar reactie
DDR2 is geheel anders geheugen als DDR geheugen, het past niet eens in een DDR slot, het pin aantal is verschillend. verder heb je een Intel systeem nodig voor DDR2, AMD Athlon 64 ondersteund dit nog niet. pas ergens in 2006 gaat AMD DDR2 ondersteunen. Veel mis je niet aan DDR2, momenteel leverd het nog geen echte voordeel op DDR, pas als DDR2 op 677mhz of sneller draait en de cpu daar gebruik van maakt heb je er pas wat aan. gewoon DDR 400 kopen dus als je een PCI-Express AMD systeem wilt.
Link naar reactie
[quote:01e3faacd6="Ruupie"]Oja, ik heb gehoord dat DUAL Channel geheugen slecht werkt als je alle vier de sloten op je moederbord gebruikt. Kan ik dus beter alleen de eerste 2 sloten gebruiken zodat je ook echt dual channel hebt? Of heb je met 4 DDR banken dan 2x dual channel?[/quote:01e3faacd6] Met 4 bankjes heb je gewoon dual channel. Je hebt 2 geheugen channels, channel a en channel b. Als je in a en in b 2 bankjes hebt zitten benut je ze beide, net zoals wanneer je 1 bankje in beide kanalen hebt zitten. 2 bankjes is bij de A64 sneller als 4 bankjes, dit komt omdat 4 bankjes op 2T timings draaien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...