Ga naar inhoud

Te warme p4 voeding fan


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een p4 2.8 staan die te warm wordt (62 graden) en er dan mee uitscheid. Nou zitten er in de kast geen plaatsen voor casefans. Boven de cpu zit echter de voeding (ongeveer) kan ik in het gaatjes rooster in de voeding een fan zetten die lucht vanuit de pc kast door de voeding naar buiten blaast zonder dat de voeding het begeeft?
Link naar reactie
In de voeding zelf zit toch al een fan? Kijk eens of er ergens in de kast nog een rooster zit, waar een fan geplaatst kan worden. Als je niet al te onhandig bent, is het ook niet zo'n kunst, zelf een gaatje in de kast te zagen. Bijvoorbeeld met een dremel of een decoupeerzaag. Een fan in het bovenpaneel is meestal het effectiefste.
Link naar reactie
je kan het proberen ik denk niet dat je er iets mee kan slopen je moet alleen op letten dat die gaatjes er waarschijnlijk voor koeling zorgen duz als je er een van aan hangt dan zorg je eigenlijk alleen maar voor een betere koeling van je voeding en de rest van je pc.*ps je moet wel ff opletten welke kant je de fan opzet het best is denk ik lucht uit de pc naar buiten zuigen door de voeding heen* khoop dat t lukt ;) finalmen
Link naar reactie
ja dat dacht ik ook...maar daar had Orcer waarschijnlijk zelf ook aangedacht maar zo'n gat maken is best veel werk....daarom wou die denk door de voeding heen.... :roll: :roll: maar nu ik erover na denk...heeft het niet echt nu om een fan op je voeding te zetten omdat de fan die er standaard al in zit niet harder gaat draaien om die warme lucht uit je voeding te blazen...dus eigenlijk krijg je meschien een koelere pc maar je voeding word warmer en kan dan...mechien...*weet ik niet zeker*.....door branden door die warme lucht die nergens heen kan. of zit...ik nu fout?
Link naar reactie
Ik heb er toch maar een fannetje aan gehangen, nu blijft hij stabiel op 55 graden, er komt nu veel meer lucht uit de voeding. Een gat in de bovenkant zagen zou kunnen, ware het niet dat er twee schijfjesapparaten in de bovenkant zitten met brede ide kabels, waardoor de airflow ongeveer evenveel zou zijn. Ik zal die gast van wie de pc is wel het advies meegeven een betere kast te kopen, want 55 graden blijft aan de hoge kant.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...