Ga naar inhoud

Probleem met Windows ME na plaatsen K8VT800


Aanbevolen berichten

Na het plaatsen van mijn nieuwe moederbord (een Gigabyte K8 Triton series- GA - K8VT800) kom ik Windows ME niet meer in. Na de eerste keer opstarten verscheen er een grijs scherm in een zeer lage resolutie (geen safe mode!) en begon Windows aan een lange waslijst met nieuw gevonden hardware. Nadat deze een aantal had gevonden en had geinstalleerd kreeg ik een zandloper. Er was geen harde schijf activiteit maar heb de pc nog een uur aan laten staan voor de zekerheid. Hierna bleek er nog steeds niets gebeurd te zijn en heb ik via ctrl-alt-del de pc opnieuw opgestart. Iedere keer als ik de pc nu opstart word de waarschuwing gegeven dat de vorige keer niet succesvol gestart is en kan ik kiezen uit de welbekende vier opties (normal, bootlog.txt, safe mode en zelf aangeven welke onderdelen wel/niet op te starten). Ik heb ze inmiddels alle vier wel een paar keer gehad maar niets werkt. Of ik krijg de medeling dat het geheugen vol is en de melding 'System halted' in een mooi blauw scherm. Wat is er hier aan de hand? Ik heb een dualboot systeem (Win XP), dus ik zou eventueel bij bestanden kunnen komen en eventueel aan kunnen passen. Alle hulp is welkom, is er info nodig dan zal ik proberen zo snel mogelijk te reageren.
Link naar reactie
Het begrip crosspost is nieuw voor mij, maar ik begrijp uit je antwoord dat ik eigenlijk verdoemd ben tot het opnieuw installeren van Windows ME? Dan heb ik wel een probleem, want als je XP en een oudere Windows naast elkaar wilt hebben zal eerst de oudere versie erop moeten staan en pas daarna kan XP ernaast. Iemand nog suggesties? P.S: In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...