Ga naar inhoud

Upgraden van P4 1,8Ghz


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan om mijn pc te upgraden met een nieuw mobo, cpu, geheugen. Huidig systeem: MSI 845 PRO 2 mobo 2x 256 MB 133Mhz sd-ram P4 1,8 GHz 120 Gb Maxtor HD Lite-on SOHW 1633S DVD brander Lite-on DVD-speler SBlive 5.1 soundcard Aopen AEOLUS FX5600 (256 MB)VGA card 3COM netwerkkaart PCI naar USB 2.0 kaart met 4 ext. poorten en 1 intern Nu zat ik te denken aan een Asus P5P800 mobo met 512 mb 400 Mhz DDR geheugen en een 3,2 Ghz P4 processor. Is deze upgrade wat? Of kan ik beter voor een ander Asus mobo gaan? Andere mobo's hebben PCI-E en dan moet ik weer een videokaart bijkopen van € 150,00 en dat vindt ik wel een beetje te veel van het goede. Oja, ik gebruik de pc voor het (af en toe) spelen van games, cd/dvd branden, internetten en webdesign. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Ik zou toch een nieuwe videokaart kopen want die van jou is wel leuk en aardig voor office werk en 2D spellen maar voor het echte 3D werk zal die op korte termijn te traag worden en dan zit je daar met je goeie cpu en bagger agp kaart. Ik ben trouwens geen voorstander (in tegenstelling tot bijna iedereen hier op het forum:P) van het aanraden van PCI-Express aan iedereen. Als iemand een goede AGP kaart heeft (dan heb ik het over geforce 6800 of X800pro en hoger) waarom zou die dan toch een pci-express systeem moeten aanschaffen?! Tegen de tijd dat de videokaart niet meer goed genoeg is, is de cpu ook niet meer goed genoeg en is er al een nieuwe socket uit. Mijlijkt het trouwens ook beter om een amd64 systeem te kopen, sneller en goedkoper voor je geld.
Link naar reactie
Ik heb vandaag de Asus P5P800 besteld, met 2x 512mb pc3200 ddr geheugen en een 3,2 GHz P4 processor. Ga voorlopig gewoon m'n huidige videokaart gebruiken, want ik kan later (over een paar maanden) altijd nog naar een andere AGP kaart gaan kijken. En met het mobo, geheugen en processor wat ik nu over houdt kan ik straks misschien nog wel een leuk syteempje van maken.
Link naar reactie
Nee, maar als je dan toch gaat upgraden kan je net zogoed meteen voor een 64 bits cpu gaan, want anders kan je straks (als de Pentium 64's uit zijn) weer een Pentium 64 bits kopen omdat je "nieuwe" pc dan weer verouderd is.. Maarja er komt elke dag wel weer een snellere pc uit (bewijze van) Met vriendelijke groet, Marvin
Link naar reactie
Ik heb het besteld bij de pc-winkel en deze moet het nog bestellen bij zijn leverancier. Dus ik kan eventueel nog iets wijzigen. Ik wil(de) gewoon weten of deze upgrade het wel waard is. Heb ook wel aan een pci-e systeem zitten denken maar dan ben ik al minimaal € 600,00 kwijt, terwijl ik nu voor € 425,00 klaar ben. Komt dan later eventueel nog een sneller videokaart bij. Je hebt natuurlijk ook de [i:68c0efd09b]Asus P5GDC-V Deluxe[/i:68c0efd09b] met onboard vga. Zou ook nog een optie kunnen zijn en later eventueel een goede pci-e kaart kopen.
Link naar reactie
Heb mijn bestelling gewijzigd. Het wordt nu: Asus P5GD1 mobo ipv P5P800 mobo Asus Extreme N6600/TD pci-e videokaart 2 x 5124 MB ddr 400 mhz geheugen 3,2 Ghz P4 S775 processor Aan de reacties te zien is mijn videokaart op langer termijn niet snel genoeg meer voor 3D. En alle nieuwe mobo's hebben pci-e. Dus kan het zijn dat over een jaar agp kaarten schaars zijn. Als ik dan toch een keuze moet maken dan kan ik beter voor pci-e kiezen, want ik gelezen dat pci-e sneller is dan agp. En een ander voordeel is dat dit mobo meer uitbreid mogelijkheden heeft. Volgens mij is dit wel een redelijk vlot systeem voor games. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
waarom zo eigenwijs en toch een HT Pentium aanschaffen. Bijde meeste test komt de 64 bit proccesor van AMD op een32bit besturingssysteem al beter uit dan de Pentium. Kun je nagaan hoe de proc gaat draaien op 64bit systeem. Het verschil in prijs tussen de pentium en bijv. een Amd 64 3200+ is ook in het voordeel van de AMD.
Link naar reactie
Ben ik het idd mee eens, als je je iets afvraagt en vooral over iets wat veel geld kost, is het bestaan van forums een goed iets om de vraag te stellen. Wat zijn FX5600 betreft, mij werd ook verteld 2 jaar geleden @ de computershops dat ik games als Doom 3 en HL2 wel kon vergeten met die kaart in mijn systeem..... Na deze kaart overgeklokt te hebben, kon ik Doom 3 en HL2 op high quality spelen. Dus met mijn ervaring met die kaart kan ik zeggen dat ie niet persé vervangen hoeft te worden (wat in zijn geval niet nodig is aangezien zijn pci-e mobo). Maar goed, wens hem veel plezier met z'n nieuwe upgrade :D
Link naar reactie
Misschien een beetje lullig, maar voor doom3 en half-life 2 heb je zelfs nog niet eens een fx5600 nodig hoor, met mijn kaartje draai ik ook gewoon op high quality, draait prima! (wel wat geheugen te weinig) Oke, mijn videokaart hoeff de directx 9 effecten niet te berekenen... Niet alleen 10000 watt voedingen zijn overdreven, maar ook videokaarten worden tegenwoordig steeds gekker, of je doom3 nou met 40 of 90 pfs kan spelen;het verschil merk je niet! persoonlijk vind ik dat je bijv. met een 9600 pro ofzo nog prima uit de voeten kan, er bestaan nu nog geen spellen waarvoor je bijv, een ati radeon x850 xt nou echt hard nodig zou hebben. Je koopt alleen een videokaart van 500 euro voor de toekomst (voor normale mensen dan)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...