Ga naar inhoud

CPU temperatuur


Aanbevolen berichten

Ik heb een Tecra 8000 machine met PentiumII gekocht (tweedehands). Nu heb ik het idee dat het apparaat (te) warm wordt. Desondanks gaat de ingebouwde ventilator niet aan de slag. Ik zou willen uitzoeken of dit betekent dat de machine niet (geheel) goed werkt. Volgende vragen/verzoeken: 1. met welk programma zou ik de temperatuur van de CPU kunnen monitoren? 2. wat is de maximaal toelaatbare CPU temperatuur voor het 'mis' gaat? 3. wat kan de reden zijn dat de ventilator niet opstart? (ventilator zelf lijkt in orde want bij opstarten van de computer werkt de ventilator even) 4. is er een programma dat de ventilator doet starten wanneer de temperatuur te hoog oploopt?
Link naar reactie
[quote:7056cd995d="ldej24"]Ik heb een Tecra 8000 machine met PentiumII gekocht (tweedehands). Nu heb ik het idee dat het apparaat (te) warm wordt. Desondanks gaat de ingebouwde ventilator niet aan de slag. Ik zou willen uitzoeken of dit betekent dat de machine niet (geheel) goed werkt. Volgende vragen/verzoeken: 1. met welk programma zou ik de temperatuur van de CPU kunnen monitoren? 2. wat is de maximaal toelaatbare CPU temperatuur voor het 'mis' gaat? 3. wat kan de reden zijn dat de ventilator niet opstart? (ventilator zelf lijkt in orde want bij opstarten van de computer werkt de ventilator even) 4. is er een programma dat de ventilator doet starten wanneer de temperatuur te hoog oploopt?[/quote:7056cd995d] 1. Speedfan: http://www.almico.com/speedfan.php 2. 90 Graden was het volgens mij bij Intel 3. Geen id 4. Volgens mij ook Speedfan: http://www.almico.com/speedfan.php
Link naar reactie
[quote:b493bd5cfa="tafelpoot"][quote:b493bd5cfa="ldej24"] 3. wat kan de reden zijn dat de ventilator niet opstart? (ventilator zelf lijkt in orde want bij opstarten van de computer werkt de ventilator even) [/quote:b493bd5cfa] een kapotte temperatuur meter? (thermometer klinkt niet echt computer-taal heh)[/quote:b493bd5cfa] Hoe kan ik dit meten/nagaan? Ik kan dit niet vinden onder SiS Sandra.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...