Ga naar inhoud

wat voor socket?


Aanbevolen berichten

Wat voor processor ( en moederbord) wil je dan? AMD of Intel? Voor AMD zou ik persoonlijk s939 kiezen, (alhoewel egslim daar anders over denkt, dus hopelijk leest hij dit niet... :P ) Of je wacht tot 2006 op het nieuwe socket van amd, welke weet ik niet precies. En voor intel zou ik s775 nemen, maar verder weet ik daar niet zoveel vanaf, ( ja, ik ben een amd fan :D )
Link naar reactie
Als je gamed is AMD iig de beste keuze. Socket 939 of 754 maakt niks uit. 939 heeft dual channel maar daar merk je erg weinig van. Alleen echte performance freeks schieten hier mee op. Tenzij je binnen 2 jaar nog een CPU upgrade wilt doen kan je dus het beste gewoon het goedkopere socket 754 platform kopen. (ja, ik deel egslims mening :P )
Link naar reactie
[quote:2317368534="Comp-Freak"]Een AMD kan veel meer per klokslag dan een Intel Pentium. Daarom heeft AMD modelratings. Een 3000+ is officieel even snel als een p4 3 ghz, maar vaak is de amd sneller. De 3000+ draait echter "maar" op 2 ghz.[/quote:2317368534] de s754 versie ja, de s939 draait op 1.8 ghz.
Link naar reactie
[quote:b4abd515c7="Finalmen"]bij amd heb je niks hoger als 2.4 ghz is de telling daar anders? en wat staat ongveer gelijk aan een p4.3.0ghz?[/quote:b4abd515c7] Ja, idd gelijk aan een AD 3000+, vandaar het nummer. De amd en intel technologien verschillen nogal en amd maakt bijv. gebruik van heel andere snelheidswinnende technologien dan intel en viceversa. Ik zou absoluut ook voor AMD64 gaan ipv Intel want dan ben je zowieso klaar voor de toekomst (64bit apps kan je dan gewoon draaien, ook XP64) en als je een 64 bit intel zou nemen moet je meteen Intel Xeon CPU's gaan nemen, die volgens mij dan ook echt alleen 64 bit doen. En dat zijn server cpu's dus niet echt gamegericht. Kortom; zowieso AMD 64 zeg ik.
Link naar reactie
[quote:7add73b64b="Louke19689"]Voor de AMD64 is de msi neo wel een lekker bordje met N-force 3 chipset. ( zowel voor socket 754 en 939) voor de Pentium weet ik ut zo niet ( ASUS of zo)[/quote:7add73b64b] Jep voor 754 de MSI K8N Neo Platinum en voor S939 de K8N Neo 2 PE Voor intel hangt ook af welk socket je wil, ik neem aan de 775, de nieuwste dus
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...