Ga naar inhoud

moederbord vervangen


Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat het moederbord van mijn T8000 niet goed meer werkt: werkt wel met een volle batterij, maar het laadt de accu niet meer. Ik wil dit moederbord vervangen. Vraag: kan ik dit zo maar doen, of moet ik koelpasta aanbrengen? Indien koelpasta inderdaad noodzakelijk is, waar en hoe doe ik dat? De FAQ over dit onderwerp is mij niet geheel duidelijk.
Link naar reactie
[quote:c4db5d6b85="ldej24"]Ik heb het idee dat het moederbord van mijn T8000 niet goed meer werkt: werkt wel met een volle batterij, maar het laadt de accu niet meer. Ik wil dit moederbord vervangen. Vraag: kan ik dit zo maar doen, of moet ik koelpasta aanbrengen? Indien koelpasta inderdaad noodzakelijk is, waar en hoe doe ik dat? De FAQ over dit onderwerp is mij niet geheel duidelijk.[/quote:c4db5d6b85] uhm, gezien het feit dat ie wel werkt met een volle batterij, maar niet meer bij laadt is niet echt een moederbord probleem lijkt mij.. een notebook mobo vervangen is al helemaal niet echt een makkelijk en vaak uitgevoerd karweitje, dus ik denk toch dat je het probleem moet gaan zoeken in de richting van je accu/laadapparatuur als je zeker weet dat het laden van de accu het grootste probleem is. misschien is er een laadkabeltje los vanaf het laadpunt naar de accupool oid..
Link naar reactie
[quote:73a07ab40f="jayday"]Wel koelpasta, het liefst Artic Silver, zie Grote Koelings Topic.. :wink:[/quote:73a07ab40f] Dat heb ik gezien en kon er niet goed weg mee. Is duidelijk geschreven voor een desktop. Enige andere site waar ik aanschouwelijke informatie kan vinden? Overigens lees ik daar: Voor de gewone computergebruiker is de koelsticker op een koelblok genoeg, evenals standaard siliconenpasta.
Link naar reactie
@ ts Waarom denk je dat t je Mobo is? Weet je zeker dat je oplader nog wel goed is ? Ik ben niet zo bekend met de hardware kant van jouw laptop, maar is t zeker dat je oplaadgebeuren via je moederboard plaatsvindt, of lopen er stiekumpjes nog wat draadjes vanaf je adapteraansluiting naar je accu? Misschien is dat eerst na te checken met een multimeter oid, lijkt me goedkoper als direct je moederbord te vervangen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...