Ga naar inhoud

Temperatuur mobo


Aanbevolen berichten

ik heb een Medion P4-3.0GHz met een volgens de leverancier ATX mobo type MD8088. Volgens SisoftSandra is dit een Microstar MS7048, maar dit ter zijde. De CPU temp is 40 graden C maar de temperatuur van het mobo wordt door SSSandra aangegeven als 55 C. De leverancier geeft mij zojuist door dat 60 C acceptabel zou zijn. Iemand een idee of dit juist is en ik dus alles kan laten zoals het is of juist niet. Dekast heeft volgens mij alleen een fan op de cpu zitten Dank voor het meedenken
Link naar reactie
Tja echt koel is het niet maar als je geen last heb van instabiliteit dan zou je het zo gewoon kunnen laten. Je kan kijken of er plaats is voor een casefan in de kast of misschien een betere processorkoeler. Wat zijn de tempraturen van je processor en moederbord nadat je pc een tijdje flink bezig is geweest?
Link naar reactie
Hoi, De diverse uATX kasten van Medion hebben allemaal een hoge mobo temperatuur, +/_ 10 C meer als de CPU. Een fan aan de achterkant van de kast die naar buiten blaast lost het probleem helemaal op is mijn ervaring. Ik verbaas me er nog steeds over dat de standaard voeding van maar 250W het systeem zo goed kan voorzien, een zwaardere videokaart in het systeem vraagt wel een zwaardere voeding! De standaard ingebouwde CPU koeler kan alles heel goed aan in mijn systeem na de montage van de casefan. Een bios update schijnt van invloed te zijn op het koelingstraject van in mijn geval het board ms 6701 (MD 5000) Voer het serienummer van de PC in op de site van www.medion.de voor een eventuele biosupdate !
Link naar reactie
De meting kan ook onnauwkeurig zijn. Als het mobo echt 55 graden is dan moet je dat ook makkelijk kunnen voelen. Is het koelblokje van de chipset erg warm? Of de lucht in de kast? Dan is idd een casefan aan te raden. Valt het allemaal wel mee, dan zullen de sensoren wel slecht zijn. [quote:d30fd524b7="tdw"]P4 zijn standaard al heel warm.[/quote:d30fd524b7]Zelf heb ik daar juist andere ervaringen mee. Iig, mijn p4 blijft veel koeler dan een Athlon XP. Had hier laatst ook een AMD64 staan, maar die blijven ook warmer zonder cool and quiet. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn (goede) koeler. Srry voor het offtopic gaan.
Link naar reactie
[quote:dc4898b4bb="Comp-Freak"] [quote:dc4898b4bb="tdw"]P4 zijn standaard al heel warm.[/quote:dc4898b4bb]Zelf heb ik daar juist andere ervaringen mee. Iig, mijn p4 blijft veel koeler dan een Athlon XP. Had hier laatst ook een AMD64 staan, maar die blijven ook warmer zonder cool and quiet. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn (goede) koeler.[/quote:dc4898b4bb]en daar zit het verschil! hij heeft stock cooling en jij hebt goeiere cooling (jaja m'n goedste nederlands)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...