Ga naar inhoud

Dual channel


Aanbevolen berichten

Hallo mede pc-ers, Ik weet dat er mobo's zijn met dual channel geheugen maar wat ik nou wil weten of je er nou alle soorten ddr geheugen in kan doen of dat er speciaal dual channel geheugen is. Of kan je ook 2 van de zelfde type en bus snelheid gebruiken. Bijv. 2x 512 MB ddr met 400 MHz FSB? en is het beter om 2 of 4 modules te gebruiken i.p.v 3 de zelfde. Het lijkt mij dat als je 3 banken gebruikt, je dual channel niet werkt voor de 3e geheugen bank. Alvast bedankt voor de info.
Link naar reactie
[quote:114f0d1d15="Ruupie"]Hallo mede pc-ers, Ik weet dat er mobo's zijn met dual channel geheugen maar wat ik nou wil weten of je er nou alle soorten ddr geheugen in kan doen of dat er speciaal dual channel geheugen is. Of kan je ook 2 van de zelfde type en bus snelheid gebruiken. Bijv. 2x 512 MB ddr met 400 MHz FSB? en is het beter om 2 of 4 modules te gebruiken i.p.v 3 de zelfde. Het lijkt mij dat als je 3 banken gebruikt, je dual channel niet werkt voor de 3e geheugen bank. Alvast bedankt voor de info.[/quote:114f0d1d15] Je kan beter 2 X 512 gebruiken ipv 4 x 256. Je kan in principe 2 dezelfde ervoor gebruiken maar als je een setje koopt wat speciaal voor DC is dan weet je zeker dat het werkt. En als je er 3 in stopt werkt die 3e natuurlijk niet als DC
Link naar reactie
Als je 3 reepjes erin stopt, heb je kans dat niet alleen het dual channel effect weg is, maar het kan er zelfs tot leiden dat heel je pc niet meer opstart. Dat staat in de handleiding van m'n moederbord, dus 3 reepjes is niet altijd verstandig! (kijk daarom voor de zekerheid ook even in de handleiding :wink: )
Link naar reactie
[faq] [code:1:996f2194a6]Dual Channel wil zeggen dat dat we twee verbindingen naast elkaar gebruiken. Als beide een bandbreedte van 3,2GB/s hebben, dan zullen ze gezamelijk 6,4GB/s leveren. Hoewel de bandbreedte verdubbelt geldt dat niet voor de prestaties. Bij Pentium 4 kunt u denken aan ongeveer 10 á 20% winst, bij AMD processors is het verschil kleiner. Dual Channel werkt alleen als het moederbord het ondersteunt. Er bestaan twee soorten Dual Channel. De meest voorkomende is Dual Dependant Channel. Dat betekent dat al het werk in twee wordt gesplitst en elke channel de helft doet. De nForce1 en 2 chipsets gebruiken Dual Independant Channel. Dat wil zeggen dat beide verbindingen elk hun eigen gang gaan. Voor Dual Cannel hebt u altijd twee of meer geheugenmodules nodig. Dual Dependant Channel vereist paren van identieke modules, voor Independant Channel maakt het niet zoveel uit. [/code:1:996f2194a6][/faq]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...