Ga naar inhoud

IRQ fout


Aanbevolen berichten

[quote:9b2b657102="jbiggie"]Ik heb zowat alles geprobeerd wat er op de diverse sites en forums wordt aanbevolen. Ik blijf echter de windows foutmelding houden. [/quote:9b2b657102] Bedoel je de info over Nero en Easy CD Creator of andere info? Zou je die Windows foutmelding exacter kunnen omschrijven? [quote:9b2b657102="jbiggie"] Ik heb nu even PCTVwebtext geprobeerd, daar krijg ik de melding dat de hardware niet kon worden geinitialiseerd. [/quote:9b2b657102] Maar je meldde toch ook dat na die update, het testen via PCTV assistent goed verloopt. Dan zou de hardware herkenning in orde moeten zijn. Overigens kan PCTVwebtext pas werken, nadat de zenders in PCTV vision zijn opgeslagen. Overigens als ik hier Windows XP SP2 Home opstart in veilige modus met netwerk ondersteuning, dan krijg ik hier ook een Windows foutmelding. Er kan dan echter op een link klik u hier worden geklikt. Bij Handtekening van fout staat bij AppName: vision.exe. Worden bij jou volgens Windows Taakbeheer het proces PCLEScheduler.exe wel geladen? En heb je eventueel de mogelijkheid die tv-kaart in een andere pc te testen?
Link naar reactie
Hieronder volgt de foutmelding In PCTV Vision Main Program is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Vertel Microsoft over dit probleem. De rest van de tekst in de foutmelding liet zich niet copieren. Ik gebruik noch nero noch Easy cd creator. Deze programma's zijn ook niet op de schijf aanwezig. Ik kan in het schermpje met de fout nergens iets aanklikken, alleen of ik het rapport wil verzenden of niet. Voor alle duidelijkheid: het ging om versie 5.7 die door de update en de patch is opgewaardeerd naar 5.8 build 197. Achter het woord pctcvision staat 2.75. Ik kan de kaart wel in een andere computer testen, maar dat doet de PCTVassistant ook en die keurde alles goed.
Link naar reactie
[quote:faf88f275f="jbiggie"] Ik heb de kaart in een andere computer gezet en dan gaat alles perfect met de versie 5.7, en de patch sp2. [/quote:faf88f275f] Welk model Dell heb je? Heb je de tv-kaart ook geprobeerd in die Dell, zonder andere PCI kaarten? Zijn er wellicht hulp-programma's actief in systeemtray, die de tv-kaart zouden kunnen storen? En je had nog niet gemeld of die PCLEScheduler.exe werd geladen.
Link naar reactie
Ik heb de kaart nu weer teruggezet in mijn dell een 8300. Installeren gaat goed, via PCTV assisteant weer helemaal goed verlopen. Scheduler staat in lijst van toepassingen maar met 00 CPU gebruik. Er zijn volgens mij verder geen CPI kaarten aanwezig, ik neem aan dat je daarmee kaarten bedoeld die in zon zelfde slot passen. Hoe zie ik welke hulpprogrammas aanwezig zijn, wat is een systeemtray?
Link naar reactie
hier komen alle genoemde programma's. De *exe* laat ik weg. Ik hoop dat iemand er iets mee kan KBDAP32A PCLEScheduler ieplore server avgemc (virusscanner) avgcc (idem) svchost nvsvc32 explorer sagent2 alg avgupsvc(virusscanner) avgansrvr idem spollsv svchost svchost smc(symantec?) msimn svchost msnappU WMIPRVSE lsass (virus?) services taskmngr wmlogon crss smss wdfmgr system niet actieve sys
Link naar reactie
Mijn kaart doet het nog steeds niet, wel meen ik inmiddels dat bij het opstarten van de computer een klein schermpje wordt vertoond wat ook meteen weer weg is. Je ziet het echt maar amper. Zou dat misschien een of andere melding kunnen zijn? Zo ja hoe kan ik zorgen dat dat schermpje even blijft staan?
Link naar reactie
Je zou kunnen controleren of de processen die bij Gebruikersnaam SYSTEM staan, of deze wel allemaal alleen in de C:\windows\system32 map staan. [quote:88eef05137="jbiggie"] Mijn kaart doet het nog steeds niet, wel meen ik inmiddels dat bij het opstarten van de computer een klein schermpje wordt vertoond wat ook meteen weer weg is. [/quote:88eef05137] Gaat het dan om een klein schermpje die je alleen ziet met de tv-kaart in de pc? Hoe je er voor kan zorgen dat het kleine schermpje tijdens het opstarten blijft staan weet ik niet. Maar je zou wel kunnen kijken in Windows log boeken. Typ in uitvoeren [code:1:88eef05137] eventvwr [/code:1:88eef05137][Enter] Wellicht is er bruikbare info bij Toepassing. En heb al gecontroleerd of er iets bruikbaars staat bij de [url=http://support.euro.dell.com/nl/nl/filelib/index.aspx?sid=DIM_PNT_P4_8300&cat=0&os=WW1]downloads van Dell.[/url] Bijvoorbeeld de Dell Crash Analysis Tools, Dell Support 2.0/2.1 of de Intel Chipset Software Installation Utility.
Link naar reactie
In het logboek staan een aantal dingen die ik niet begrijp: -er staat tientallen keren een melding mbt ESENT, bij de omschrijving staat dan iets over een database engine -ook tientallen keren per dag wordt de fax gestart met daarbij foutmeldingen dat er niet geinitialiseerd kan worden, gebeurtenis 32068 - application error in vision.exe, ik denk te weten dat dat van de pctv kaart is. Vastgelopen in pclefilereader.ax Kun je hier wat mee?
Link naar reactie
De eerste twee meldingen kan ik niets over zeggen. [quote:54d299004e="jbiggie"] - application error in vision.exe, ik denk te weten dat dat van de pctv kaart is. Vastgelopen in pclefilereader.ax [/quote:54d299004e] Die foutmelding lijkt wel op een foutmelding, die ik bij mij in Windows XP log boek vind, ingelogd met de beperkte gebruikers account, en als ik pctv vision probeer te starten [code:1:54d299004e] Type gebeurtenis: Fout Bron van gebeurtenis: Application Error Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 1000 Datum: 23-1-2005 Tijd: 11:21:30 Gebruiker: n.v.t. Computer: SCHAAKTESTPC2 Beschrijving: Vastgelopen toepassing: vision.exe, versie: 2.7.6.28, vastgelopen module: pclevideo24.ax, versie$ Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. Gegevens: 0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat 0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail 0010: 75 72 65 20 20 76 69 73 ure vis 0018: 69 6f 6e 2e 65 78 65 20 ion.exe 0020: 32 2e 37 2e 36 2e 32 38 2.7.6.28 0028: 20 69 6e 20 70 63 6c 65 in pcle[/code:1:54d299004e] Alleen bij mij werkt pctv vision wel als ik inlog met de administrator rechten account.
Link naar reactie
[quote:d7c26d9912="jbiggie"] Zojuist was mijn zoontje onder zijn naam windows aan het opstarten waarbij hij een melding kreeg van PC scheduler: cannot find language.dll kan dat iets met de problemen te maken hebben?[/quote:d7c26d9912] Die foutmelding als gebruiker met beperkte rechten heb ik ook. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Maar als administrator zou de tv-kaart moeten werken.
Link naar reactie
[quote:b7d28ca78b="jbiggie"] Ergens anders lees ik dat Xp dan de hele schijf formatteert, klopt dat of weet jij een betere oplossing[/quote:b7d28ca78b] Maar je heb nog niet gemeld of die foutmelding van jouw in die Windows XP log boek, exact overeen kwam met die van mij. En of je die vision.exe al geprobeerd had met de systeem beheerder account. Als bij jouw vision.exe bij jou ook met de systeem beheerder account crashed, dan weet ik ook geen betere oplossing voorgesteld door Pinnacle. Als formatteren en opnieuw installeren ook niet help, dan is wellicht de ty-kaart niet compatible met jouw Dell pc. In dat geval zou je contact kunnen opnemen met Dell support.
Link naar reactie
Ik zelf ben altijd ingelogd met uitgebreide bevoegdheden, ik neem aan dat dat met administartorrighs bedoeld wordt. Dan de fout melding die ik krijg, die is in grote lijnen inderdaad hetzelfde als die jij hebt met de volgende uitzondering: Vastgelopen module pclefilereader.ax vastgelopen op 0x00055d9 Onderaan in de cijferreeks staat in regel 20: 32 2e 37 2e 35 2e 3 0 20 regel 28 69 6e 20 70 63 6c 65 66 In de tekst naast de cijferreeks staat filereader at offset 000055d9. Als ik nu opniuew moet installeren, raak ik dan al mijn opgeslagen spul en spellen kwijt? Kan ik dit misschien backuppen of zoiets
Link naar reactie
[quote:467393e119="jbiggie"] De kaart heeft overigens bijna 1 jaar prima gewerkt in mijn Dell, dus hij moet compatible zijn. [/quote:467393e119] Maar herinner je ook nog of je tussen het goed werken van de tv-kaart, en de foutmelding die je nu hebt, je nog wijzigingen in de hardware/software en/of BIOS hebt gedaan. [quote:467393e119="jbiggie"] Ik zelf ben altijd ingelogd met uitgebreide bevoegdheden, ik neem aan dat dat met administartorrighs bedoeld wordt. [/quote:467393e119] Inderdaad. Maar omdat je de foutmelding krijgt als Adminitrotor, is het dus toch een andere foutmelding dan ik heb. [quote:467393e119="jbiggie"]Als ik nu opniuew moet installeren, raak ik dan al mijn opgeslagen spul en spellen kwijt? Kan ik dit misschien backuppen of zoiets[/quote:467393e119] Als je daarvoor een geschikt backup medium hebt, dan wel. Zelf gebruik ik daar nu een externe usb2/firewire hardware schijf voor. Ook een CD-R of DVD-R zou bruikbaars kunnen zijn. Als je nog ergens een reserve harde schijf hebt liggen, die leeg is of leeg gemaakt mag worden, dan zou je huidige Windows XP schijf tijdelijk kunnen loskoppelen. En plaats die lege harde schijf tijdelijk in je pc. Installeer daarop Windows XP met SP2. Bij voorkeur slipstreamed. En de benodigde drivers van de Dell site. Daarna de tv-kaart software en de SP2 patch.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...