Ga naar inhoud

upgraden


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn pc een beetje upgraden. Volgens mij is heeft het voor mij het meeste zin om de processor en moederbord te vervangen. Ik zit te denken om een athlon 64 2800+ met een gigabyte K8NS (nforce3 250). Of kan ik beter mijn videokaart upgraden? Mijn doel is om spelletjes met meer details te kunnen spelen Ik zou graag ook nog een beetje willen overklokken zijn de newcastle core's daar een beetje goed mee of moet je dan toch voor een winchester gaan? Mijn budget ligt rond de 200 euro. Mijn huidige systeem; Athlon xp 2000+ asus a7n8x-x 512 mb twinmos pc3200 radeon 9500 128mb NP
Link naar reactie
Voor betere details in spelletjes kan je beter een andere videokaart nemen, je videokaart is mijn inziens meer de beperkende factor dan je processor. Voor overklokken zijn de winchesters beter maar newcastles willen vast ook wel een stukkie overklokken, tis ook een btje afhankelijk van hoever je wil gaan.
Link naar reactie
Maak van je budget 400 euro, spaar even door, tegen de tijd dat je 400 euro hebt koop je een Socket 939 PCI-E SLI (Graphics) mainboard met een amd64 3000 (de 2800 die jij wilt is alleen voor s754) en iets van een 6600GT. Tijdje later koop je er 512 mb bij zodat je dual channel werkt en je bent weer helemaal aokay. Vergeet je oude spullen niet te verkopen ;) levert je ook weer 60 euro op ofzo. Weer wat later koop je weer een 6600GT en zet je die in SLI met die andere voor een flink performance boost.
Link naar reactie
[quote:ca9e427106="Dracoplasm"]Ik zou eerst voor een nieuw moederbord + proc gaan, dan je oude mobo+cpu verkopen en er 512 mb extra voor kopen. Dan kan je gaan sparen voor een andere videokaart.[/quote:ca9e427106] Helemaal mee eens, zo ben ik het nu ook aan het aanpakken namelijk. Ik heb pas al een moederbord+cpu gekocht, binnenkort komt geheugen aanzeilen, en daarna doe ik een videokaart. Dus beetje bij beetje maak je een vet systeempie :wink:
Link naar reactie
[quote:fa75684ca3]beetje bij beetje maak je een vet systeempie[/quote:fa75684ca3] Helemaal waar, je moet het gewoon doen met het budget wat je hebt, en om de zoveel tijd weer wat upgraden. En alles is op zich wel belangrijk om steeds naar boven te schroeven, dus moet je keuzes maken, en in dit geval lijkt mij een mobo+cpu+ddr een zeer wijze upgrade.
Link naar reactie
Ik heb besloten heb moederbord + processor te vervangen. Als processor ga ik een athlon64 2800+ socket 754 nemen Wat betreft het moederbord ben ik er nog niet helemaal uit Ik zit te twijfelen tussen een epox EP-8KDA3+ en de Gigabyte K8NS. ze zijn allebij evenduur, maar welke zou ik het beste kunnen nemen als ik Twinmos pc3200 geheugen gebruik en met welke zou ik het beste kunnen overklokken? Mvg Schoenie
Link naar reactie
Ik denk dat de ts niet elke week ze geld uit wil geven om een betere pc te kopen. Ik kan het mis hebben, maar hij geeft ook al aan dat hij een 747 setje wil. Zo'n sli setje is erg leuk, maar dan kan die wel nog een maandje of wat ze geeft geven aan 2 x 200euro. Misschien kan je ook aangeven wat voor spellen je wil spelen en hoelang je wil doen voor dat weer eens begint met geld uitgeven aan je pc.
Link naar reactie
Pas heb ik ook een Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 + AMD Athlon 64 3000+ gekocht. Zelf ben ik erg tevreden. Het was wel 65 euro meer dan je als budget omgegeven hebt ( en je hebt dan nog geen geheugen, maar ik heb het oude geheugen erin gezet, misschien kan jij dat ook doen.) , maar je hebt wel socket 939 en evt. dual channel. Ik heb het bij jemalincomputers( www.jemalincomputers.nl) gekocht, omdat het moederbord toen in de aanbieding was. Persoonlijk zou ik voor Gigabyte gaan, ik ben niet echt een fan van epox, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.... :wink: Met gigabyte kan je ook uitstekend overklokken :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...