Ga naar inhoud

nieuw moederbord dood ????


Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft zondag een nieuw moederbord aangeschaft (chaintech 7ctkjd met athlon xp2600 processor en 512 mb geheugen) De processor was reeds op het moederbord geplaatst door de verkoper. Nadat ik het spul had omgebouwd in zijn oude pentium 2 kon ik de pc opstarten en kreeg ik een blauw scherm met de melding het systeem te resetten. Toen ik dat gedaan had zat er geen leven meer in. Nu heb ik alles afgekoppeld en alleen de voeding op het moederbord aangesloten, maar er zit nog steeds geen leven in. Heeft iemand suggesties
Link naar reactie
[quote:3c2f3a6815="jayday"]Reset de bios eens? Trek de stekker is uit het stopcontact? Zitten er ledjes o.i.d op het moederbord? Succes :wink:[/quote:3c2f3a6815] Ik kan geen ledje ontdekken en de stekker is er al verschillende keren uitgehaald Op dit moment is hij helemaal kaal, en als je dan de spanning er op zet, moet dan de ventilator van de processor gaan draaien ??
Link naar reactie
[quote:3e46621739="jayday"][quote:3e46621739="juulvg"] Op dit moment is hij helemaal kaal, en als je dan de spanning er op zet, moet dan de ventilator van de processor gaan draaien ??[/quote:3e46621739]Je drukt neem ik aan wel de powerbutton in, alleen de atx stekker erin heeft geen nut.. :wink:[/quote:3e46621739] Dat heb ik inderdaad gedaan :wink:
Link naar reactie
[quote:f5c0ba06a1="Hans.Vosman"]Draadjes goed aangesloten? Van belang is met name de Power on aansluiting. 200W is mager, maar ja ooit toch ook een P4-3GHz systeem mee opgestart, dus op zich kan die wel wat. Gebruik je ook dezelfde Windows installatie?[/quote:f5c0ba06a1] De draadjes kunnen maar op 1 manier op het moederbord. Nee ik gebruik geen oude windows, want ik heb alles eraf liggen. Ik heb alleen de voeding op het moederbord aangesloten en een videokaart aangesloten, dat is alles
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...