Ga naar inhoud

Asus A8V: PC Speaker beept tijdens het draaien van Windows


Aanbevolen berichten

Hallo allen, Ik heb het volgende systeem; - Asus A8V Deluxe mainboard - AMD Athlon 64 3500+ CPU De rest is niet echt relevant. Ik draai Windows 2000, zonder problemen. Nu is het zo dat als mijn PC erg lang aan staat (langer dan een week ofzo), dan gaat de PC speaker ineens onverklaarbaar beepen. Niet constant, maar af en toe, onregelmatig, soms 2 beepjes. Windows geeft niets aan, ik heb in de sound config de PC speaker gemute, maar dat haalt niets uit. Ik heb daarom het idee dat die beepjes door het mainboard worden gegenereerd. Ik heb geprobeerd iets te vingen over dit fenomeen, maar google leverde niets op. Afgezien van het feit dat het irritant is, lijkt het mij ook dat er iets niet in orde is. Iemand enig idee? - Fahr
Link naar reactie
die piepjes komen inderdaad vanaf je moederbord, en vormen een soort van kode. In de handleiding van je moederbord staat wat ze betekenen. Als je er vanaf wil, kun je het stekkertje van het moederbord naar het speakertje losmaken, maar ik zou echt eerst de oorzaak op sporen. Symptoombestrijding is nooit een oplossing voor de kwaal.
Link naar reactie
Het blijken inderdaad temperatuur problemen te zijn. Wel vreemd dat het tot 2x toe 's nachts is gebeurd terwijl er niets spannends stond te draaien... ah well. Ik was ook niet van plan om m'n PC speaker er zomaar uit te trekken. Ik zal 'm es wat vaker rebooten en kijken hoe het dan gaat. Bedankt, - Fahr
Link naar reactie
[quote:614423b1d8="Bosje"]dat booten gaat niet helpden. Je zal denk ik 1-2 case fans moeten installeren en dan hoef je ook niet meer te booten. Server kan dan continue blijven draaien[/quote:614423b1d8] Het is een werkstation, geen server. Een server zou ik nooit op Windows draaien. Die oververhitting komt maar zeer zelden voor (minder dan eens per maand), dus dat loopt wel los. Ik heb nog een casefan liggen, zal deze eens erin hangen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...