Ga naar inhoud

Voeding is 400 watt, is het stroomverbruik ook 400 watt???


Aanbevolen berichten

400 Watt is het maximale vermogen dat die voeding kan leveren ( in een bepaalde verhouding tussen 12, 5 en 3.3 volt) Je vraag is mij niet helemaal duidelijk: Wil je weten of een computer met 400 Watt voeding altijd 400Watt verbruikt? Nee. Het opgenomen vermogen is gelijk aan [u:abe8f6058f]het gevraagde vermogen door de componenten[/u:abe8f6058f] het rendement van de voeding (ongeveer 0,80) Als je wilt weten of je deze voeding kunt gebruiken in je huidige opzet, kan ik je geen antwoord geven. Dan moet je ons vertellen wat er ongeveer precies in je computer zit ( CPU / videokaart / aantal ram modules / aantal hardeschijven / aantal cd-dvd drives)
Link naar reactie
Is eigenlijk gewoon een simpele vraag van mij. Mijn voeding kan wel degelijk aan wat er in mijn kast zit. Mijn pc draait als een tierelier. 300 watt is te weinig, 350 watt is te doen, 400 watt is ruim voldoende, 550 watt is overkill. Specs: Chieftec dragon big tower zalman 400 watt voeding msi kt4ultra bsr mobo amd athon xp2700+ ati radeon 9800 pro 1024 mb geheugen, pc 2700 3 hdd's(1x 30, 1x60 en 1x 180 gig) 3 optische drives(cdrw 52x24x52, 16x dvd rom en 16x-4xdl dvd rewriter) diskdrive netwerkkaart ide uitbreidingskaart 5 casefans, 1 cpu cooler Voltlijnen: v-core: 1.63 3,3v: 3.31v +5v: 4.95v +12v: 11.82 (op de screenshot ietsje lager, puur toeval) Deze waarden zijn zeer constant. [img:24bad2567a]http://www.forumparadijs.nl/image/pctemp.jpg[/img:24bad2567a] Ondanks deze zeer matige waarden draait mijn amdtje als een tierelier. Dit is ook de eerste pc die ik ken waar ik geen klachten over heb, jammer alleen dat ik zelf die pc moest bouwen. Maar geen dell of hp kan er tegen op is in de praktijk gebleken :D
Link naar reactie
Ik heb een 300watt voeding, iedereen liep te schreeuwen dat m'voeding te zwak is, dus nu heb ik m'n nieuwe onderdelen. Maar ondanks dat mijn waardes ook wel eens laag zijn, loopt hij uitstekend, nog geen een keer is hij vast gelopen. Dus een voeding van 400 watt is ook al niet echt nodig, voor gewoon een leuk game systeempie ( tenzij je een server heb met meer dan 4 harde schijven :wink: ) Dus persoonlijk vind ik dat een voeding van meer dan 380 watt niet nodig is.
Link naar reactie
bij mij toen ik die PC aan het samenstellen was hoorde je ook iedereen van ''die voeding kan net ff te zwak zijn'' . maar heb hem nu denk 3 weken draaiend. En hij houdt zijn lijnen keurig netjes binnen de marches. betreft een Aopen atx2.0 12V 350Watt. en draait toch wel een aardig zwaar systeem. (tuurlijk je hebt ze altijd zwaarder) En ook nog HELEMAAL nog NOOIT een vastloper gehad of iets dergelijks :D mvg, MII
Link naar reactie
Als je zelf een systeem samenstelt en dus niet vooraf kunt testen of de voeding krachtig genoeg is kun je het beste een redelijke veiligheidsmarge inbouwen. Maar op dit forum valt me op dat mensen wat zijn gaan overdrijven. Ik heb zelf een redelijk zwaar systeem met oa 6 harde schijven (don't ask ;)) en een 400W Zalman voeding. Dat is ruim voldoende, ook al is hij zwakker dan de 420/480W Tagans die hier regelmatig aanbevolen worden voor veel lichtere systemen.
Link naar reactie
[quote:60daab270f="egslim"]Als je zelf een systeem samenstelt en dus niet vooraf kunt testen of de voeding krachtig genoeg is kun je het beste een redelijke veiligheidsmarge inbouwen. Maar op dit forum valt me op dat mensen wat zijn gaan overdrijven. Ik heb zelf een redelijk zwaar systeem met oa 6 harde schijven (don't ask ;)) en een [b:60daab270f]400W Zalman voeding.[/b:60daab270f] Dat is ruim voldoende, ook al is hij zwakker dan de 420/480W [b:60daab270f]Tagans[/b:60daab270f] die hier regelmatig aanbevolen worden voor veel lichtere systemen.[/quote:60daab270f] Welke Zalman 400 watt? De ZM400A-APF of de ZM400B-APS?? Ik heb de ZM400A-APF en ik moet opmerken dat ik over dit component geen op of aanmerkingen heeft, gewoon een goede voeding kan ik beamen. Je bedoeld toch hopelijk niet het merk "Targa"??? Dat merk is werkelijk bout. Heb hier een pc van een collega staan die het helemaal niet meer doet en ik demonteerde de "targa" voeding en ik maakte het open en alleen al de geur viel mij al direct op. Een behoorlijk gedeelte van de printplaat is gewoon zwart geblakend en en lagen 2 losse hulsjes in van condensatoren. Verder waren er wat spoelen gesmolten. De conclusie die ik hieruit kan trekken is dat de voeding is opgeblazen. Ook constateerde ik dat de fan van de cpu (ff uit het hoofd: een amd k6 500) verkeerd stond aangesloten: Het bruine en het zwarte draadje zaten op een molex plug achter in gepropt en met plakband vastgezet, terwijl de blauwe als enkel plugje nog op de aansluiting voor de fan zat. Deze grote fout heb ik gecorrigeerd. De compontenten op dat mobo zien er verders nog goed uit en het zou mijn niks verbazen als ik er een andere voeding in stop dat die pc ook weer opstart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...