Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:2beb148f64="jayday"]Spaar nou gewoon ff door en koop S939, [/quote:2beb148f64] zoals ik al zij vindt ik het een onodige upgrade, ik ben nu blij met deze pc, [quote:2beb148f64="jayday"]btw je vervuild dit topic wel steeds... :-?[/quote:2beb148f64] steeds? ik vroeg gewoon wat een mooi watersetje is, ik vroeg niet of het handig ,verstandig en blabla is...
Link naar reactie
nagoed, aan het begin van dit topic vroeg ik om een CPU cooler, die zou veel lawaai maken. Ik denk dat ik een andere theorie heb gevonden. De GPUfan trilt, trilt tegen de kast waardoor deze gat trillen (duh). De CPU cooler gaat daardoor ook trillen en maakt een harder geluid. Nu is mijn vraag, kan je mijn vgakaart passief koelen of niet? zoja, met wat voor cooler? TdW
Link naar reactie
[quote:c7fdab936c="Zalman"]Compatible Video Cards This product can be used with any video cards that have heatsink mounting holes. Note 1) If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed. Note 2) This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU. Note 3) Zalman does not recommend VGA card overclocking. Zalman is not responsible for any damage from VGA card overclocking. Note 4) Since this product weighs 350 g, always firmly fasten the VGA card onto the case with a screw. Special care should be taken while the computer is being moved. Zalman is not responsible for any damage arising while moving the computer. Note 5) To enhance the performance of this product, the use of a fan on the rear panel of the system’s case is recommended. Note 6) After installing this product on a VGA card (Video Graphics Card), the PCI slot adjacent to the AGP slot will be unusable.[/quote:c7fdab936c] zie: http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=138&code=013
Link naar reactie
[quote:4a914d0256="Interficior"][quote:4a914d0256="tdw"]ja, dat had ik net ook gelezen, maar welke zijn nou compatible met m'n videokaart? of zijn ze dat allemaal?[/quote:4a914d0256]Kijk anders gewoon even of ie mounting holes heeft van 3 millimeter rond de GPU. Maar er is een grote kans dat ie gewoon past hoor.[/quote:4a914d0256]das bagger, kan ik er gewoon een extra gaatje bijboren?
Link naar reactie
[quote:4b45466f7c="tdw"][quote:4b45466f7c="Interficior"][quote:4b45466f7c="tdw"]ja, dat had ik net ook gelezen, maar welke zijn nou compatible met m'n videokaart? of zijn ze dat allemaal?[/quote:4b45466f7c]Kijk anders gewoon even of ie mounting holes heeft van 3 millimeter rond de GPU. Maar er is een grote kans dat ie gewoon past hoor.[/quote:4b45466f7c]das bagger, kan ik er gewoon een extra gaatje bijboren?[/quote:4b45466f7c]Ik weet niet hoeveel lagen PCB een videokaart heeft, maar ik gok toch zeker net zoals geheugen 6 of meer zelfs. Ik zou met daar zeker niet aan gaan wagen :lol: Tenzij je een nieuwe kaart wilt en je hebt een excuus nodig.
Link naar reactie
[quote:b02e3b886b="Nemesi$"]je hebt maar 2 mounting holes nodig van 3mm. Heb je al gekeken of die er zijn, vaak moet je daarvoor de koeling eraf halen. Waarschijnlijk kan het wel gewoon hoor.[/quote:b02e3b886b]ik heb twee mounting holes, weet niet of die van 3 mm zijn. kijk hier: http://nl.asus.com/products/vga/a9550td/overview.htm . mss moet je het aan ThaOdie vragen, die zou ook zo'n kaart kopen
Link naar reactie
[quote:bd0cf7a8e8="ThaOdie"]jah klopt.. ik had mn gigabyte omgeruild ( omdat dat de T was 64-bits en ook nog eens geen DVI :-? )voor de ASUS die ik vandaag bezorgt heb gekregen en in mn kassie heb zitten.. :wink: ik ga zo wel even kijken hoe groot die gaatjes zijn.. de gigabyte had er een passiefe opzitten.. :roll:[/quote:bd0cf7a8e8]oke, dan kan hij dus passief gekoeld worden. ik heb ook de 64 bit, alleen ik heb gwoon op 128 gezet.
Link naar reactie
[quote:4688f93150="tdw"][quote:4688f93150="Nemesi$"]je hebt maar 2 mounting holes nodig van 3mm. Heb je al gekeken of die er zijn, vaak moet je daarvoor de koeling eraf halen. Waarschijnlijk kan het wel gewoon hoor.[/quote:4688f93150]ik heb twee mounting holes, weet niet of die van 3 mm zijn. kijk hier: http://nl.asus.com/products/vga/a9550td/overview.htm . mss moet je het aan ThaOdie vragen, die zou ook zo'n kaart kopen[/quote:4688f93150] grote kans dat het gewoon past hoor, volgens mij hebben alleen de nieuwe nvidia kaarten er last mee. En stel dat hij niet past, kan je altijd nog 2mm schroefjes en moertjes kopen, heb ik ook gedaan.
Link naar reactie
Heren Experts, Waar kan je het best een extra fan zetten om je kast te koelen en op welke manier. Ik lees meerdere mogelijkheden, maar kom er niet echt uit. Want is het nu goede om meer circulatie te creeren (flow) of warmte uit de kast te halen (fan aan de zij- of achter of bovenkant) of is het juist de bedoeling lucht vanaf buiten naar binnen te brengen. De bedoeling is dat de belangrijkste onderdelen gekoeld worden, CPU, Geheugen en Graka zitten vrij dicht bijelkaar.. Ik heb nu een fan uit een voedingunit gesloopt, qua opbrengst zou hij het werk moeten kunnen doen. Wie kan mij enig advies geven. Alvast bedankt voor de eventuele reacties PC Specs P4 - 3GHz Albatron PX865 PE (PRO) 512mb Ram 9600XT 128mb graka HDD1 120 Gb HDD2 80Gb
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...