Ga naar inhoud

power led blijft branden


Aanbevolen berichten

de power led aansluiting is een driepunts female stekkertje waarvan de buitenste twee een draad bevatten. wit en groen. Ik heb aangenomen dat groen plus was. Ik zie in he tboekje staan dat er een acpiled- en een acpiled+ is. Is dit goed aangesloten dan? of hoort dat brandende lampje zo? (bios instelling misschien?)
Link naar reactie
Nou, een led is gevoelig voor ompoling, dus als je het stekkertje verkeerd om aansluit dan brandt het ledje niet. Mij lijkt dat je 'm op de verkeerde connectors op het mainboard hebt aangesloten. Kijk het nog maar eens goed na in de handleiding, die headers op je board zitten vlak bij elkaar, dus 'n klein foutje is zo gemaakt :wink:
Link naar reactie
[quote:e591fca40a="ahbart"]kan het eigenlijk kwaad om de stekker voor de powerled om te draaien? Of gaat er dan iets goed mis?[/quote:e591fca40a]Gaat niks mis hoor... bij mij deden de lampjes het helemaal niet toen ik de connectors verkeerd om had aangesloten... daarna had ik ze omgedraaid en de leds deden het!
Link naar reactie
een led is een lichtgevende diode, een diode laat de stroom in een richting door en in de andere niet. Sluit je hem dus verkeerd aan dan doet ie het niet, het kan echter geen kwaad. Je moet er een flink hoog voltage opzetten wil je dat ie stuk gaat als ie verkeerd om is aangesloten. Integenstelling tot wanneer hij goed is aangesloten, dan 'blaas' je hem zo op. Je heb wel diodes die in twee richtingen doorlaten, maar dan is de richting waarin hij normaal niet zou doorlaten pas vanaf een bepaalde spanning, deze diodes heten zenerdiodes, maar die heb je weer niet in led vorm
Link naar reactie
ik ben niet echt iemand van de computerhardware, dus ik kan je voor de rest niet verder helpen, maar ik kan een gok wagen. Je zegt dat het ledje drie aansluitingen heeft op de connector, dan zijn er twee plus en een min (er is altijd maar een min (als die hoogst is laat hij geen stroom door)). kan je de connector op meerdere manieren aansluiten? als dat zo is zou het best kunnen zijn dat je hem heb gedraaid. Hierdoor zou een van de plusaansluitingen op de min staan en de min op een plus, maar als er een verschil bestaat tussen de voltages op plus1 en plus2 (nu dus min) dan brand het ledje ook. Probeer hier dus wat mee uit, misschien heb je er wat aan, waarschijnlijk niet want ik heb nog nooit de desbetreffende connector gezien... Kid
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...