Ga naar inhoud

s-ata harde schijf op p4g8x


Aanbevolen berichten

Heb op de hccdagen een nieuwe Maxtor 200 gb s-ata HD gekocht en dacht die even aan te sluiten op het asus p4G8x de luxe MB!!! Tijdens POST probeer ik met CTRL+S of F4 in de setup van de raid controller te komen maar helaas dat lukt dus niet. Bios en XP herkennen de schijf niet, sterker nog zien hem niet. Is het wel mogelijk om 1 s-ata HD te installeren, of werkt het op dit MB alleen met 2? Het zou mooi zijn als iemand mij wat advies kan geven. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ten eerste moet je de SATA controller aanzetten in de bios. Na dit te saven en dan een keer opnieuw opstarten (wat ie na afsluiten v/d bios automatisch doet) staat de schijf als het goed is in de bios aangegeven. Hierna komt windows. In windows moeten eerst drivers geinstalleerd worden voor de raid controller. Deze zijn te vinden op de site van de fabrikant van het mobo of op de driver cd. Nadat deze werken moet windows je schijf zien en kan je hem gaan partitioneren en formatteren.
Link naar reactie
Ik heb in de gehele bios (award, versie 1005) niets kunnen vinden om de controller aan/uit te zetten. Zoals ik al zei kom ik niet in de setup van de sata raid controller. Elke keer probeer ik via CTRL+S of F4 in dat menu te komen maar daar reageert ie niet op. Na 2x de message "drive not found" start de pc verder op naar windows. De drivers waren trouwens geinstalleerd. In apparaatbeheer wordt de "silicon image SiI 3112 SATARaid controller" vermeld en er zijn geen errors. Waarom ziet de bios de schijf niet en waarom kom ik niet in dat menu? Werkt het toch alleen met 2 Sata harde schijven! Ik hoop dat er iemand is die me hiermee verder kan helpen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...