Ga naar inhoud

PC-Uitval


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een rot probleem hier enwel het volgende. Als mijn processor op vol vermogen (AMD 3000XP) staat aangegeven in het BIOS en ik er in Windows mee bezig ben knalt onherroepelijk de PC uit. Wanneer ik in het BIOS de processorsnelheid op lagere kracht instel bijft de PC gewoon werken zoals het hoort. Het lijkt er misschien wel op dat de processor misschien wel te heet wordt. Ik heb de koeler opnieuw geplaatst met een minuscuul laagje koelpasta op de core, maar het probleem blijft terugkomen.... Het is een Coolermaster aero7+ Copper. Wie heeft een enig suggestief gezegde.... Peiky
Link naar reactie
[quote:d936e781ad="Peiky"] Als mijn processor op vol vermogen (AMD 3000XP) staat aangegeven in het BIOS [/quote:d936e781ad] Wat bedoel je precies met vol vermogen? Die optie heb ik niet in m'n BIOS ... :P Heb je 'm stiekem overclockt? De stock speeds horen voor de 333FSB en de 400FSB versies volgens de FAQ deze te zijn: AthlonXP 3000+: 2167MHz (13x166MHz), 333MHz FSB AthlonXP 3000+: 2100MHz (10,5x200MHz), 400MHz FSB
Link naar reactie
Ik denk dat de koeling gewoon onvoldoende is om die CPU om normale snelheid te kunnen laten werken. Misschien kun je extra casefans plaatsen, of een nieuwe CPU koeler kopen. Dit probleem heb ik ook gehad. Om zeker te zijn dat het een warmteprobleem is kun je nog wel even BurnK7 of een dergelijk programma uit de FAQ proberen.
Link naar reactie
[quote:e8c53acbd0="egslim"] Met meetfouten van 20 graden of meer bij sommige sensors is het meten van je CPU temp een van de meest nutteloze dingen die je kunt doen. Software als BurnK7 is vele malen praktischer. [/quote:e8c53acbd0] Da's waar, maar als je om de paar minuten de temperatuur ziet stijgen naar boven de 70 graden, moet er toch wel een belletje gaan rinkelen ... :roll: Enne, heeft die Coolermaster trouwens niet een fan-controller? :-?
Link naar reactie
[img:5fcd4b4630]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/BIOS1.png[/img:5fcd4b4630] Met deze settings is het gebruik van de PC nog te doen. Kom ik met deze setting dan klapt het spul er resoluut uit. [img:5fcd4b4630]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/BIOS2.png[/img:5fcd4b4630] De temp van de cpu is 38 graden. Met een voeding van 350Watt denk ik genoeg kracht te hebben voor mijn configuratie.. Abit NF7 AMD 3000XP Barton DVD-Speler CD-schrijver Harde schijf 60G. Excelstore Peiky
Link naar reactie
Het kan ook dat de sensor 20 graden te hoog aangeeft en dan de werkelijke temp dus nog 50 graden is - koel genoeg. BurnK7 en dergelijke programma's zijn de beste manier om zekerheid te krijgen: Crashen ze je systeem dan is de koeling onvoldoende, blijft het systeem probleemloos een half uurtje werken hoef je je over de koeling geen zorgen te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...