Ga naar inhoud

Geen geluid op MSI K8N Neo ?


Aanbevolen berichten

Ik heb geen geluid op mijn K8N Neo moederbord alles is goed geistalleerd, maar ik hoor niets, zowel achter alle gaatjes en voor geprobeerd, maar hoor niets. Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd, die van de CD, die van de MSI site en de standaard Nforce drivers van de nvidia site, maar het mocht niet baten, voor de rest werkt de PC prima. In apparaatbeheer zijn ook geen conflicten ed.
Link naar reactie
je hebt de speciale drivers geinstalleerd die op de installdisk staan ( die realtek drivers. deze werken bij mij wel op mijn MSI: [quote:52e1fe967e]Realtek ALC Series AC'97 Audio Drivers http://us-download.msi.com.tw/support/dvr_exe/mbd_dvr/ALC69.zip [/quote:52e1fe967e] ik moest niks instellen in bios kan ik me herinneren, dus waar je die kennis vandaan haalt vraag ik me ook af...
Link naar reactie
Een vriend van mij heeft ook een MSI mobo. Deze detecteert automatisch of er een geluidskaart aanwezig is. Zo niet dan schakelt hij het audiochipje op het mobo automatisch aan. Het is wel belangrijk om de juiste drivers te installeren. Daarna moet je de onboard geluidkaart instellen met de meegeleverde software. Er worden namelijk meerdere instellingen aan gegeven. Als je de verkeerde instelling hebt werkt je geluidkaart niet of niet naar behoren!
Link naar reactie
[quote:bae3d35117="MBeer27"]Al gecheckt of de volume op dempen staat?? :roll:[/quote:bae3d35117] denk je dat ik gekke henk heet ?? :lol: ik begin te vermoeden dat het probleem bij de audio header ligt, ik ga zo de kabel eens loshalen en de jumpers weer terugzetten, als ie dan werkt dan stel ik het wel zonder front audio :P
Link naar reactie
[quote:16f4a73957="NoepZor"][quote:16f4a73957="MBeer27"]Al gecheckt of de volume op dempen staat?? :roll:[/quote:16f4a73957] denk je dat ik gekke henk heet ?? :lol: ik begin te vermoeden dat het probleem bij de audio header ligt, ik ga zo de kabel eens loshalen en de jumpers weer terugzetten, als ie dan werkt dan stel ik het wel zonder front audio :P[/quote:16f4a73957] En mijn vermoeden is juist, front audio kabel er af gehaald en er weer stevig opgedrukt en ik heb geluid :D :D :D :D bij deze is het probleem opgelost en is mn systeem officieel 1337 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...