Ga naar inhoud

voeding kabels alles op een lijn?


Aanbevolen berichten

ik heb een Antec NeoPower 480 daar zijn alle kabels los te maken. normaal doe ik alle molex conectors verdelen over zoveel mogelijk stroomlijnen. nu heb ik een kast voor een vriend van me met een window dus die stroomkabels moeten keurig worden wegewerkt. kan dit met een stroomlijn of gaat het dan niet goed? en ik heb een sata aansluiting met 5 pinnen wat is het nut van deze vijfde pin?
Link naar reactie
Oké, ik zie dat ze daar alles op een stroomkabel hebben. Ik wil dit ook maar gaat het vermogen niet omlaag als ik alles op dezelfde stroomkabel aansluit? Zoals het bekende 12 volt lijn die naar beneden gaat. Ik weet niet of hij ooit gaat overklocken maar ik wil geen risico nemen. [size=7:3cebf5a40e]Spelling en tekstopmaak nu wel goed?[/size:3cebf5a40e]
Link naar reactie
[quote:0fe64a15a4="Comp-Freak"]Voor zover ik weet zit er in een voeding maar 1 12 volt lijn, netzo als er maar 1 5 en 1 3,3 volt lijn is. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het opzich niks uitmaakt of je het allemaal van 1 kabel haalt.[/quote:0fe64a15a4] het is wel no nettjes als alles op een lijn loopt, ik denk niet dat het veel uit maakt
Link naar reactie
Wanneer alle 12Volt apparaten over 1 lijn en dan lees ik over 1 draad zou lopen, dan kan dat best wat uitmaken. 10A door een draad kan te dun zijn als deze draad bijvoorbeeld warm lijkt te worden. Een draad is sowieso te dun als die heel warm zou worden. Bedenk ook dat er wel eens een gedeeltelijke draadbreuk optreedt (meestal bestaat de draad uit isolatiemateriaal met daarin in elkaar gevlochten zeer dunne koperdraadjes) en nog wel contact maakt zodat de draad okay lijkt te zijn. Bij normaal gebruik niet echt een probleem, bij hoge stromen betekent dat dat ergens in de draad nabij de "breuk" de draad (te) warm kan worden. Ik gebruik bewust de term warmte. Ik had ook kunnen zeggen dat er meetbaar spanningsverlies op zou kunnen treden. In dat geval zou dat best nadelig kunnen werken. Verder is het zo dat sommige apparaten storing toevoegen aan de voedingslijnen. DOor de voedingslijnen gescheiden te houden, wordt een (kleine) blokkade opgeworden waardoor die storingssignalen niet zonder meer de apparaten op de andere kabels kunnen bereiken.
Link naar reactie
nu snap ik het niet. :-? Is het nu wel of niet verstandig om alles op een stroomkabel te hangen? Misschien handig als ik de systeemconfiguratie geef: [code:1:0f091e0a7c]AMD 3500+ (op 2.6) MSI Neo2 K8T Seagate Sata schijf van 200GB WinTV 350 PVR (250 PVR) ATI 9800Pro (op XT speeds) DVD Brander CD Brander[/code:1:0f091e0a7c] Ik wil ook gaan modden :D dus heb ik mijn configuratie tussen haakjes gezet dan weet ik meteen of het ook kan op mijn computer.
Link naar reactie
Mijn antwoord zou zijn: nee. Die nee kan nog wel iets verzacht worden alleen weet ik niet wat de weerstand is van de normale stroomdraden en eventuele connectors. Meestal valt dat wel mee, maar ja 0,1 Ohm en 10A is nog altijd 1V. Zo'n spanningsverschil is misschien voor 12V lijn geen probleem, voor 5V en 3,3V is dat te groot. Vermoedelijk is de weerstand van een draad met connector wat lager, dus is de spanningsval ook lager en dat is altijd gunstiger. Hoe laag dat dan is weet ik helaas niet.
Link naar reactie
[quote:053a96633c="laurensbot333"]AMD 3500+ (op 2.6) MSI Neo2 K8T WinTV 350 PVR (250 PVR) [/quote:053a96633c]Deze zullen gevoedt worden via de normal 20 polige kabel en eventueel de special 4 polige 12V steker. Deze zul je dus op de normale manier aansluiten, en dus zal dat geen extra problemen veroorzaken [quote:053a96633c="laurensbot333"] Seagate Sata schijf van 200GBATI 9800Pro (op XT speeds) DVD Brander CD Brander[/quote:053a96633c]Dit verbruiken wel stroom, maar geen 10A. Dit zou op 1 kabel kunnen. Wees voorzichtig met eventueel speciale elektronica die storingspulsjes kunnen veroorzaken. DIe eventueel via een aparte lijn voeden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...