Ga naar inhoud

Mijn pc


Aanbevolen berichten

[quote:b28925fba1="strifesmokeystrife"]kan ik van te voren zien of die kapot zal gaan bijv temps die stijgen etc. of is het meteen pats boem kapot[/quote:b28925fba1]Als je van 2.0 Ghz meteen naar 3.0 Ghz gaat gaat dat niet goed nee. Maar hij gaat dan niet meteen kapot. Overigens stel je de vragen wel wat lullig :wink:
Link naar reactie
wat voor systeem heb je dan? - processor - moederbord - soort koeling ( merk etc.) - geheugen je geeft eigenlijk helemaal geen goed beeld van je computer, helaas zitten wij hier niet met een glazen bol voor de pc waarin we kunnen zien wat voor systeem je hebt staan, dus daar zul je toch ff wat duidelijker in moeten zijn.. en ik kan me ook geen recent mobo ( misschien tig jaren geleden) herinneren waarin je de FSB moest aanpassen dmv jumpers. ja, je hebt nog wel socket A borden met 100/133/166 jumper, maar dat is ook niet echt lekker overclocken..
Link naar reactie
[quote:2a54e88739="HardTrance"]ZIjn er nog mobo's waar bij je de FSB enz. met jumpers instelt?! :o IK d8 dat dat niet meer bestond! :lol: :P[/quote:2a54e88739] ik kwam het laatst nog tegen bij de Asus A7V400-MX. Dat was een nieuw mobo. En ja ik stond er zelf ook versteld van. Het duurde dan ook vrij lang voordat ik advies van andere forumleden om de klok te verhogen had uitgevoerd :) overigens hadden twee andere computers die ik recentelijk onder handen had wel softwarematige klokaanpassingen ( een PII-333 en een Celeron 466)
Link naar reactie
[off-topic]Volgens mij moeten we hier ook niet teveel van verwachten aangezien hij 92 in zijn mail adres heeft staan, maar dan moet hij zich ook maar anders opstellen. Dit even terzijde en is niet bedoeld als flamen.[/off-topic] Volgens mij zijn de p3 boarden de laatste die met fsb jumpers werden uitgerust en die kon je dan instellen op 100 of 133, dit is een verschil van 33%, je kan het proberen, maar de kans is groot dat hij dan niet meer opstart. In 1x stuk heb ik nog nooit meegemaakt, je hebt verschillenden niveaus: - Hij werkt --> Prima - Hij start gewoon op, maar windows crasht af en toe of pc reboot spontaan --> FSB ietsjes lager, voltage hoger, wordt te warm - Windows Boot niet of geeft fouten --> Bovenstaande alleen met grotere stappen - PC start niet op --> Bios resetten en lagere settings proberen als eerste keer totdat je op het eerste niveau komt. Of je pc stabiel draait kan je testen met bijvoorbeeld prime95 en die in de torture test modus laten draaien. Als die in een aantal uren geen fouten geeft, kan je met grote mate van zekerheid zeggen dat hij stabiel draait. Als de temperatuur stijgt (zomer, verwarming, slechte koeling) kan hij alsnog instabiel worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...