Ga naar inhoud

Server stiller maken


Aanbevolen berichten

Ik heb een Celeron 466 / 196 MB staan die ik als ftp/web/printerserver wil gaan gebruiken. Omdat deze toch een beetje in de buurt van mijn printer moet staan ( printer staat om mijn (studenten)kamer) wil ik hem graag zo stil mogelijk maken. De herrieschoppers zijn vooralsnog: 2x HDD CPU koeler voeding de twee HDD's heb ik al plannen voor qua in rubberen bussen hangen ed, dat wordt dus al opgelost. blijven over de voeding en de koeler. die laatste heb ik eventueel een PIII koeler op het oog. die heeft meer aluminium, en kan dus met een veel lager toerental draaien ( eventueel misschien zelfs passief, maar dat betwijfel ik ) en nu het grootste probleem, de voeding deze maakt namenlijk het meeste lawaai, maar is hier wat aan te doen ( afgezien van een stillere fan) valt een voeding passief te koelen? de voeding wordt nu koelgehouden door een 80*80*25mm koeler, een Sunon KD1208PTS3-6 ,na even googlen vond ik een site die zei dat dat 25dB(A) heeft iemand hier ervaringen mee?
Link naar reactie
ik heb gewoon totale voeding uit het kastje gehaald: een hele grote fan erop geplaats en heel langzaam laten draaien: je hoort het echt nauwelijks. het is trouwens idd een goed idee een andere cooler te gebruiken: heb ik ook gedaan (beetje gezaagt enzo) maar het werkt allemaal als een speer! (zonder fan begin ie na een tijd wel heet te worden.. maar al op een heel laag toerental blijft ie koel..)
Link naar reactie
ik weet alleen niet echt wat veel lawaai is de fan van de voeding is officieel 25 dB. ik heb overigens nog een coolermaster fan liggen ( toevallig ook 80*80*25 mm :D ), ik zal eens kijken wat voor verschil dat maakt Is het overigens per se noodzakelijk om de fan aan te sluiten op de print van de voeding zelf, of mag hij ook op het moederbord ( en dan eventueel op 5 of 7 volt?) EDIT: ik heb even in de rondte gekeken, maar 25 dB lijkt zo gek nog niet te zijn. Meesten van Coolermaster en Zalman zijn niet echt veel stiller.
Link naar reactie
[quote:0d5a093699="RobertoAL"]maakt niet uit volgens mij.. het makkelijkst is misschien nog hem gewoon in de voeding stekker te steken (de stekker die je normaal in je hdd etc. duwt) en dan 1 in de rode en 1 in de zwarte.. draait op 5V[/quote:0d5a093699] op zich wel, maar er zit nu zo'n kleine 3-polige stekker aan ( zoals aan CPU koelers ed. ) dus die kan ik niet echt makkelijk in een molex duwen :D ik probeer hem eerst even op het mobo, dan kan ik in iedergeval kijken of de fan zelf ook echt stiller is
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...