Ga naar inhoud

Fan vervangen, maar door welke?!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb als CPU koeler een Zalman CNS6000-CU: [url]http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=33&code=005009010[/url] Heel mooi dingetje, heb em nou al een tijdje, en begin me steeds meer te ergeren aan de fan die erbij zit! DAT DING MAAKT ECHT EEN KABAAL! ik heb al een druppeltje olie geprobeerd, proberen te isoleren, maar nix helpt! ik krijg em niet stiller, dus ik zoek een vervangende fan! maar welke is dan de vraag, ik heb wat over papst fans gehoord, maar kweet niet of die goed zijn..... Wat is voor mij een goeie fan, die ook goed koeld, maar stil is! Alvast bedankt! GreetZzz, Ivar
Link naar reactie
Het volgende heb ik rechtstreeks uit de FAQ gehaald: Een aantal fans: Erg stille 80 millimeter fans: • Papst 8412NGLLE met 9 dB • Papst 8412N/2GL met 12 dB • SilenX SX-080-09 met 9 dB • SilenX SX-080-11 met 11 dB Deze fans zijn vrijwel onhoorbaar. Helaas hebben ze niet heel veel airflow. Krachtige fans 80mm fans: • Delta FFB0812EHE met 80,16 CFM • Vantec Tornado TD8038H 84,1 CFM Veel meer krachtigs heb je niet echt in de 80mm-hoek. Daarentegen zijn bij 92 mm nog wel wat leuke fans te vinden met veel kracht: • Thermaltake UFO fan @ Full met 81.2 CFM • Vantec TD9238H Tornado met 119 CFM Let wel dat deze krachtige fans enorm veel kabaal maken. Behalve deze UFO fan, die maakt ‘maar’ 47dB op zijn volle snelheid, maar kan ook nog eens maar 17 dB produceren als op zijn zachtst staat. Dat maakt wel een groot voordeel Maar met zo’n Vantec in huis heb je wel een superairflow, maar daarbij ook een stofzuiger met 55 dB! Middelmatige 80mm fans: Nu hebben we het alleen nog maar over extremen gehad, maar er zijn ook natuurlijk gewone fans, die niet te lawaaiig zijn, en nog een aardige airflow opbrengen. • Enermax UC-8FAB: Verstelbaar van 26.87 CFM tot 39.8 CFM, met een geluid van 26.5 dB tot 38.0dB • CoolerMaster SAF-B82: 32,11 CFM bij 26 dB • YS-Tech FD1281253B-2A: 30 CFM bij 23 dB Dit is maar een kleine greep uit het koelerassortiment. Kijk voor uzelf tot welk geluid u het verdraagbaar vind en zoek dan binnen die grens een zo hoog mogelijke CFM op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...