Ga naar inhoud

Goeie PC


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb even een pctjuh samengesteld voor een familielid. Graag jullie commentaar hierop.. Onderdelen: MB: MSI K8N Neo Platinum CPU: AMD 64 3200+ RAM: Corsair 2x 512 DDR 400mhz Harddisk (OS): 2x Western Digital Raptor 74 GB -> striping RAID Harddisk (Data) 2x Western Digital Caviar S-ata 200 GB -> mirroring RAID VGA: Sapphire Radeon X800 Pro Case: Chieftec CA+01B-B-SL-W (met 360 watt voeding) DVD+-RW: Plextor PX-716A black DVD-rom: ASUS E616 black Floppy: zwart NEC Speakers: Logitech Z-680 Audio: Creative Soudblaster Audigy ZS Muis: Logitech MX510 Toetsenbord: Logitech Internet Navigator Scherm: iiyama Prolite E-431S-B Webcam: Logitech Quickcam Express Case fans: 3x Coolermaster Casefan CPU fan: Zalman CNPS7000A Wat kan er nog verbeterd worden (in deze prijsklasse) Budget is 2500 euro
Link naar reactie
Wat wil dat familielid met dat monster gaan doen? Dat het budget € 2500 is wil nog niet zeggen dat het daarom allemaal op moet :P Waarom dat MSI mobo? Een Asus A8V deluxe (K8T800 chipset) bied meer waar voor z'n geld (let wel: tis niet jouw geld ;)) en als dat familielid niks heeft met overklokken voldoet dat prima. En een voeding van 360W voor zo'n apparaat is ook te weinig, minstens 400 liever 450W. Voor het OS heb je voldoende aan 1 HDD (wat daar staan alleen systeembestanden op die je toch opnieuw moet installeren als de boel crasht 'beyond repair') Geen idee wat voor OS er op komt, maar zowel XP als Linux kunnen makkelijk met 2x 1GB RAM overweg. Monitor mag best wat meer van het budget opeisen, tis een zeer belangrijk onderdeel en gaat vaak langer mee dan de inhoud van de systeemkast! Als gamer zallie vast wel een 19" waarderen ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
als je dan tog lekker bezig bent :lol: neem dan een ander voeding 360 is denk ik niet genoeg liever boven 400 Watt. en niet van q tec :wink: Neem andere casefans coolermaster is leuk maar vind ik niet geweldige airflow aleen een leuk lichtje; liever een papst of enermax. verder een athlon 3400 +, net ff sneller De videokaart zou ik een sapphire x800 pro toxic nemen; goede cooling en waarom zoveel hardisks :-? niets op tegen maar gewn ff vraagje :roll:
Link naar reactie
[quote:d3ea0eaced="SAPPhIRE"] MB: MSI K8N Neo Platinum CPU: AMD 64 3200+ RAM: Corsair 2x 512 DDR 400mhz [/quote:d3ea0eaced] Met zo'n ruim budget zou ik eerder kijken naar Socket 939 (dual channel) i.p.v. Socket 754. Ik zou wel bij een nForce3 250GB chipset blijven. [quote:d3ea0eaced="SAPPhIRE"] RAM: Corsair 2x 512 DDR 400mhz [/quote:d3ea0eaced] Qua geheugen zou je bij overclocken kubben kijken naar sneller geheugen, boven de 400MHz dus. Als je niet overclockt, dan is 400MHz prima, maar kijk wel naar geheugen met lage latencies (CL2 i.p.v. CL2.5 of CL3). [quote:d3ea0eaced="SAPPhIRE"] Scherm: iiyama Prolite E-431S-B (16ms) [/quote:d3ea0eaced] Dit scherm loopt al een tijdje mee en tegenwoordig zijn er 17" alternatieven: Iiyama Prolite E-435S (opvolger van de E-431S, 10ms) Benq FP767 (12ms) Samsung Syncmaster 710T (12 ms) Viewsonic VG712 (12ms) Ook 19" schermen zijn tegenwoordig snel en betaalbaar: BenQ FP937S (12ms, heb ik zelf ook 8) ) Viewsonic VX912 (12ms)
Link naar reactie
Hebben die 550 gigjes een functie? Videobewerking ofzo?? Raptors zijn duur, en 2x200gig data is behoorlijk veel. Als je kennig een snelheidsfreak is dan zou ik wat minderen met die hd's en dat geld bij de proc doen. Trouwens een GT is mischien een beter alternatief voor de x800 pro, kost het zelfde, is ietsie sneller. Maar nogmaals als je kennis echt een speedfreak is kan hij mischien even wachten en een sli bouwen. Voor 2500 euri en wat slim shoppen moet dat lukken.
Link naar reactie
[quote:88df3c688d="General X"]Dan moet ie nog wel heeeeel lang wachten hoor, tot janurie voordat je dat fatsoenlijk kan kopen. Overigens krijg je die 500GB echt niet vol...[/quote:88df3c688d] dacht ik ook over mijn 7gb schijf een paar jaar geleden :D en 64bit gebaseerde software schijnt groter te wezen dus...
Link naar reactie
[quote:bf42ecf539="laurensbot333"]dacht ik ook over mijn 7gb schijf een paar jaar geleden :D[/quote:bf42ecf539]Ik download veel (films, games, enz.) en ik heb die 280GB van mij ook pas 190GB vol. :P Moet je wel nagaan dat daar dus 12 (basis .m2v+.ac3) DVD bestanden op staan. Je moet wel flink gaan videokeditten wil je dat allemaal vol krijgen. [quote:bf42ecf539="laurensbot333"]en 64bit gebaseerde software schijnt groter te wezen dus... [/quote:bf42ecf539]WinXP64 bit is nu jij het zegt idd groter, de Windows map is 2GB bij XP64 en maar 1.5 GB bij XP32. Geloof overigens niet dat 64 bits software dubbel zo groot zou zijn als 32bits.
Link naar reactie
Erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, maar als ik alles ga quoten, wordt dit bericht 2 pagina's lang, en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Videobewerken gaat slechts sporadisch gebeuren. Dit met Pinnacle Studio 8, dus niet heel erg professioneel. Videobewerkingskaart van Matrox past zelfs niet in dit budget, en is ook niet nodig vind ik zelf. Downloaden gaat wel gebeuren. Verder moeten alle cd-roms die hij heeft als iso op de harde schijf komen (volgens mij ongeveer 120 gieg ofzo, het zijn ongeveer 170 rommetjes), om makkelijker te installeren over het netwerk, etc. Besturingssysteem wordt Windows 2000 Professional SP4. Die 2 raptors in striping raid zijn bedoeld voor de snelheidswinst, ik dacht zo dat je toch een aardig verschil zal krijgen met 2 schijven die om en om schrijven. 1 GB ram lijkt mij genoeg, of is het niet in verhouding met de rest van de pc?? Verder had ik eigenlijk even moeten vermelden dat scherm en cpu al zijn aangeschaft, dus hier niet meer op verdergaan aub. :roll: Ik moet dus een goed moederbord hebben voor deze cpu, MSI K8N Neo Platinum leek mij wel goed (ook naar aanleiding van enkele reviews) Maar de Asus A8V deluxe is ook nog het overwegen waard. Zelf zou ik er trouwens niet voor kiezen om een 19 inch tft te nemen voor gamen, aangezien deze meestal een nogal slechte reactie tijd hebben (25 ms of meer). De Benq heeft, heb ik gehoord geen mooie kleuren, en de Viewsonic is nogal prijzig (niet dat dat uitmaakt met zo'n budget, maar zelf kan ik hem niet betalen) Verder, als ik het principe van mirroring raid snap, heeft deze meneer straks geen 500 giegjes hor. 200 gieg in mirroring raid blijft volgens mij 200 gieg, en geen 400. Dit is trouwens om de veiligheid van de data te waarborgen. Voeding gaat denk ik een Antec Truecontrol 550 watt worden, graag jullie commentaar hierop. Fans heeft ie ook al, moet voldoen denk ik, al is het niet het beste. Hopelijk heb ik hiermee jullie vragen beantwoord, of in ieder geval de bedoeling wat duidelijker gemaakt. Ga zo door met commentaar geven zou ik zeggen!! Grt, Lennard
Link naar reactie
Wachten op sli bedoel je? November, December...Januari. 2500 euri, dan wachtte ik toch een paar maanden hoor. Maar ik ben beneiuwd naar wat TS zijn kennis nou met dat systeem denkt te gaan doen! 2500 euri, dan zal die kennis een die hard pc freak zijn want anders leg je dat geld niet neer voor een pc. ps, ik ken iemand die huwlijks, verjaardagsfilmpjes etc maakt voor mensen (als hobby en kleine bijverdienste) gewoon op zijn pctje, die gast heeft gigs nodig, en dat heeft ie ook. Dus voor video is is het nog niet zo gek. maar ja, vraag is dan weer of je wel bij s-ata moet blijven.
Link naar reactie
[quote:ef8c1c7dbe]De CPU die is aangeschaft is dus een s754? Voor dat mobo moet je dan igg de snelste nemen, of je kiest voor 1 fps minder ( ) en kiest voor meer extras.[/quote:ef8c1c7dbe] Jepz, de laatste uit de serie :wink: Hiervoor moet dus een s754 mobo komen... [quote:ef8c1c7dbe]Maar ik ben beneiuwd naar wat TS zijn kennis nou met dat systeem denkt te gaan doen! 2500 euri, dan zal die kennis een die hard pc freak zijn want anders leg je dat geld niet neer voor een pc. [/quote:ef8c1c7dbe] de allernieuwste games, videobewerken, downloaden, etc...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...