Ga naar inhoud

Processorkracht van andere computer gebuiken via netwerk


Aanbevolen berichten

[quote:dc700ee60c="tdw"]m'n vriends vader werkt bij TNO, daar hebben ze een tray. als die merkt dat de computer nix te doen heeft zend de tray dat over het netwerk en zoekt naar computers die meer rekenkracht nodig hebben. Het is dus wel mogelijk, alleen weet ik niet hoe het programmatje heet.[/quote:dc700ee60c]Maar zit je nog aan de limitatie die Egslim noemde, het netwerk is gewoon te traag. Het helpt natuurlijk een beetje maar bij bijv de TS zou hij van die 7Ghz echt niet alles gebruiken.
Link naar reactie
Ja en nee - wat dat programma doet is een rekentaak met bijbehorende dataset downloaden, net als bijvoorbeeld Seti@home. Die downloadt een kleine dataset, doet daar heel veel rekenwerk aan, en gaat daarna verder met de volgende dataset. Probleem is dat deze methode alleen geschikt is voor taken die tijdens het rekenen geen verdere data nodig hebben en programma's die daar speciaal voor gemaakt zijn.
Link naar reactie
Onder linux is iets dergelijks vrij 'eenvoudig' te maken, maar leent zich meer voor hele grote rekentaken( lees tientallen minuten rekenen) waarbij het werk in stukken word gesplits, door afzonderlijke computers wordt berekend, en teruggestuurd word naar een host. Ik gebruik zelf ook SolidWorks ( fijn programma) en dit heeft een aantal nadelen voor bovenstaande procedure: - het bestaat niet voor linux ( kan ik nog steeds niet begrijpen voor een programma dat overwegend professioneel gebruikt wordt, maar dat is OT) -het zijn hele kleine rekentaken ( in verhouding) Ik denk eigenlijk dat je meer aan geheugenuitbreiding en/of andere 3d kaart hebt.
Link naar reactie
Het renderen duurt in het algemeen een uurtje of 2, en het aanstluiten van een gigabite netwerk is mogelijk. Ik had wel wat gevonden op het net dat zou kunnen werken, maar iets te ingewikkeld voor mij :lol: Ik denk dat het aanschaffen van een quadro videokaart misschien een oplossing is, maar als je dan toch een leuke wilt kost tie al snel 500 euries of meer,.............................. en dus als student momenteel geen oplossing. Maar ik sta altijd open voor ideeen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...