Ga naar inhoud

BIOS vermoord moederbord?


Aanbevolen berichten

Is het moglijk dat een BIOS update mijn moederbord vermoord? Het volgende is gebeurt: kreeg de melding dat er een Bios update is voor mijn moederbord dus gekeken of het nutig was en ja het repareerde temparatuur fouten. dat is wel handig met OC. na de nieuwe bios gedownload te hebben en de bios erin geflast. opnieuw opgestart en direct in de bios gekeken voor de temps maar zover kwam ik niet mijn toetsenbord reageerde niet meer dus opnieuw gestart en weer de bios ingegaan en hetzelfde probleem. kast open en de bios een reset gegeven en daarna de computer proberen aan te zetten maar het gaf geen kik meer. help heeft mijn bios mijn moederbord vermoord?
Link naar reactie
Bios flashen kan altijd verkeerd gaan. Soms door onjuist uitgevoerde flash procedure, soms door fout bios update bestand. Reden waarom altijd afgeraden wordt, als het niet perse nodig is, dit te doen. Sommige moederborden (msi bijvoorbeeld) hebben een goede herstel procedure. Merk en type hier even opgeven dus.
Link naar reactie
[quote:88cfff60ca="laurensbot333"]msi Neo2 K8T bios 3.2xx rede was temp weergave daar msi live update nieuwste versie[/quote:88cfff60ca] rede was temp weergave dat is wel een heel domme reden om je bios te flachen. is er een update voor BV hdisk groote of een instabiel systeem dan is het te overwegen . maar om dat je temp niet goed wordt weergegeven LEKKER DOM. je heb wel honderde progg die dat kunnen uit lezen zonder update van wat dan ook .
Link naar reactie
lekker dom zeg je nou mijn mening is dat ELKE progie voor temp dezelfde temp weergeeft op mijn mobo niet goed is. het is bij ieder 345 graden en op een ander mobo van het zelfde type was dat niet zo. :( en ik wou weten wat nou goed was :( en ik hoef echt niet de nadruk te krijgen van "LEKKER DOM" ik voel me al rot genoeg en dan heb je iemand die je nog effen opvrolijkt met lekker dom. het mobo is van mijn ouders en die zijn niet echt blij met me :( En wie wil bij OC niet weten wat zijn temps zijn?
Link naar reactie
[quote:f993517450="laurensbot333"]lekker dom zeg je nou mijn mening is dat ELKE progie voor temp dezelfde temp weergeeft op mijn mobo niet goed is. het is bij ieder 345 graden en op een ander mobo van het zelfde type was dat niet zo. :( en ik wou weten wat nou goed was :( en ik hoef echt niet de nadruk te krijgen van "LEKKER DOM" ik voel me al rot genoeg en dan heb je iemand die je nog effen opvrolijkt met lekker dom. het mobo is van mijn ouders en die zijn niet echt blij met me :( En wie wil bij OC niet weten wat zijn temps zijn?[/quote:f993517450] *** *** [i:f993517450]edited by egslim: onnodige opmerking verwijderd[/i:f993517450]
Link naar reactie
Tijd om allemaal even af te koelen. ;) Plextors opmerking was ook behoorlijk overdreven - en niet erg nuttig. Wat me wel vaak opvalt op dit forum is dat veel van de gebruikers erg actief zijn met tweaken, overklokken en prutsen aan hun pc en daarmee ook nieuwe gebruikers aansteken. Wat op zich niet erg is, behalve als dat gesleutel problemen oplevert zoals in dit geval. Ik denk dat tijdens het flashen iets verkeerd is gegaan, of dat je per ongeluk de verkeerde BIOS hebt laten flashen. In plaats van een BIOS reset had je beter de oude BIOS weer terug kunnen flashen, maar daar is het nu ook al te laat voor. Misschien kun je de BIOS chip vervangen, anders heb je een nieuw moederbord nodig. Beschouw het maar als leergeld...
Link naar reactie
[quote:5a8102ed5a="laurensbot333"]Is het moglijk dat een BIOS update mijn moederbord vermoord?[/quote:5a8102ed5a]ja erg sneu voor je, het is mij ook aangeraden het niet te doen als je er geen vertand van hebt. Ik hoop niet dat het een duur moederbord was. ik denk dat je nu niks meer kan doen als een nieuw moederbord kopen.
Link naar reactie
[quote:ab26a7f3e7="bradley"][quote:ab26a7f3e7="laurensbot333"]Is het moglijk dat een BIOS update mijn moederbord vermoord?[/quote:ab26a7f3e7]ja erg sneu voor je, het is mij ook aangeraden het niet te doen als je er geen vertand van hebt. Ik hoop niet dat het een duur moederbord was. ik denk dat je nu niks meer kan doen als een nieuw moederbord kopen.[/quote:ab26a7f3e7] wat is dat ik geberuik het woord dom . hier schrijft er een dat de TS geen verstand heeft. nu weer ontopic . het is natuurlijk niet leuk als je mobo door een verkeerde flach het niet meer doed. probeer eens een hot flach .
Link naar reactie
is dat wat BIOS Recovery Feature For AMI BIOS 1. Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM 2. Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive. 3. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
Link naar reactie
het geeft niet maar kwam een beetje sarcastisch uit de lucht maar wat het is ijn Moederbord is leterlijk vermoord maar het enige dat ik heb gedaan was mijn bios geupdate maar nu doet het moederbord het niet meer. ik heb al ervaring met biossen maar het is nog maar 29 keer fout gegaan en deze starte gewoon al dan niet volledig maar dit is de eerste die helemaal niet meer start er komt totaal geen stroom op, de fans gaan niet draaien en er zijn geen ledjes die aan gaan. nu is de vraag of dit mogelijk is door een nieuwe bios?
Link naar reactie
[quote:f1cf9810fd="laurensbot333"]nu is de vraag of dit mogelijk is door een nieuwe bios?[/quote:f1cf9810fd]Dit lijkt wel zo logisch omdat de bios update hieraan vooraf ging. Het kan natuurlijk ook gewoon stom toeval zijn. Ik vind de reden dat je wilde flashen heel normaal, foutieve temp. weergave is erg irritant. Je hebt geflasht met een tool van msi onder windows? Daarbij ging alles goed? Geen vastloper of dat ie ff bleef hangen ofzo? Als je nog garantie hebt kan je ook met de winkel overleggen voor RMA. Bios flashen met het orginele programma van de fabrikant moet gewoon goed gaan, dus lijkt het me dat je gewoon garantie moet kunnen krijgen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...