Ga naar inhoud

instabiel systeem?


Aanbevolen berichten

hey ik heb een klein probleempje :( als ik een speletje aan het spelen ben dan zakken mijn 12 volt lijn tot soms onder de 3V en dan gaat hij weer omhoog tot 12 dit duurt misschien 1 sec. dit gebeurt ook wel eens met de andere lijnen van 3.3 volt en die van 1.6 en van 5 maar die van 12 is het meest instabiel. zou dit kunnen komen door de warmte in de kast deze is als ik aan het spelen bent zn 35 graden :-?. gr
Link naar reactie
Erg onwaarschijnlijk dat je kan zien dat je spanningen zover zakken. Als dit echt zou gebeuren dan zou je pc spontaan vastlopen of rebooten en zou je die waardes nooit kunnen zien. Klint dus meer als een sensor error. Wanneer 2 programma's tegelijk van de SM bus proberen te lezen dan kun je van dit soort rare metingen krijgen, maar als je systeem gewoon doordraait dan zou ik me er vrij weinig van aantrekken. Als je echter wel last hebt van reboots, freezes of bsod's post dan ff wat meer gegevens over je mobo, voeding proc enz...
Link naar reactie
Even een klein vraagje tussen door, ander negeer hem maar. Als ik het goed snap moeten die Volts zo dicht mogelijk bij elkaar staan. Dus hoe dichter de 12V bij de 12V hoe minder kans je heb op problemen. En als de 12V heel laag is, is er wat mis? Dan alleen nog de CPU Core, hoeveel V is het beste voor deze of kan je dat zo niet zeggen?
Link naar reactie
Ja idd, volts moeten zo dicht mogelijk bij de specs staan. Lijkt me eerlijk gezegd logisch dat een 12volt lijn 12 volt hoort te zijn en niet 10 volt, als het 10 volt moest zijn noemden we hem wel 10volt lijn. Vcore van de cpu kan je zo niet zeggen, hangt van de cpu af. Athlon xp mobile op 1,2 tot 1,4 als ik het goed heb, athlon 64 op 1,5 a 1,6 en athlon xp op 1,6 en 1,65. Intel weet ik niet zeker maar ik dacht rond de 1,4
Link naar reactie
[quote:6fe05dcc1c="evisu"]Oke en dan nog 1 klein vraagje :) wann moet je oppassen dat je telaag gaat? Dus das die 12V zakt naar 10 is geen probleem? Tot hoelaag kan dit?[/quote:6fe05dcc1c] Op GoT stond pas een [url=http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22057052]leuk tabbeletje daarover[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...